صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 پروژه DIAMANT

 

abortion complications

pro-choice abortion facts

پروژه پژوهشي DIAMANT  (اطلاعات پويا و کاربرد روان سازي ترافيک با شبکه هاي تطبيقي و زيرساخت دورورزي[1] ) در چارچوب برنامه "شهر بدون راهبندان ترافيکي 2015 [2] "، جهت افزايش ايمني ترافيک و کاهش راهبندان ترافيکي در زمان شلوغي و يا حتي حذف کامل آن است که توسط کشور آلمان تعريف و هدايت مي­ شود .

راهبندان ترافيکي امري شايع در اتوبان هاي کشور آلمان است. برطبق آمار باشگاه اتومبيل آلمان (ADAC)، سال گذشته 185،000 راه بندان ترافيکي در طول مجموعا 400،000 کيلومتر از خيابان ها و جاده هاي آلمان رخ داد و اين ارقام در حال افزايش نيز مي­باشند. علاوه بر اتلاف وقت، اين امر موجب مصرف اضافي سوخت بالغ بر 33 ميليون ليتر و هزينه اي اضافي بر دوش اقتصاد ملي در حدود 300 ميليون يورو در هر روز شده است. به گفته نيک رايلي رييس هيئت مديره شرکت اپل و رياست شرکت جنرال موتورز در اروپا در خلال يک سخنراني، اطلاعات ترافيکي و هشدارهاي وابسته به مکان که بطور بلادرنگ توليد مي شوند، مي توانند باعث برطرف شدن اين مشکلات شده و بطور همزمان ايمني جاده ها را افزايش دهند. به واسطه پروژه پژوهشي DIAMANT اين چشم انداز بزودي به واقعيت تبديل خواهد شد. نيک رايلي افزده است که کار پيشگامانه آنها سهم مهمي در حفظ محيط زيست ايفا خواهد کرد. راه بندان هاي کمتر به معني کاهش زمان تلف شده، کاهش مصرف سوخت و سطح پايين تري از انتشار آلاينده هاست.

به کمک ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زيرساخت (V2I)، راه بندان هاي ترافيکي، عمليات عمراني بر سطح جاده ها و ساير موانع موضعي مي توانند بطور زودهنگام شناسايي شده و به رانندگان در مورد تاخيرها و مخاطرات احتمالي هشدار مناسب داده شود. پروژه DIAMANT برمبناي دو عنصر سازنده اصلي شکل گرفته است: نصب حسگرهاي لازم در خودروها براي گردآوري و انتشار تمامي داده هاي لازم و يک زيرساخت مديريت ترافيک که شامل واحدهاي کنار جاده اي در طول جاده هاست تا تمامي اطلاعات گردآوري شده توسط خودروها ضبط شده و به مرکز کنترل ترافيک ارسال شود. خودروهاي مجهز به چنين وسايل ارتباطي، اقدام به مبادله داده ها با يکديگر از طريق شبکه هاي بيسيم محلي در تطابق با استاندارد نوين ارتباطات خودرويي IEEE 802.11p خواهند نمود. گزارش هاي توليد شده در مرکز کنترل ترافيک حتي مي تواند به خودروهايي که با اين فناوري تجهيز نشده اند از طريق وسايلي مانند شبکه هاي راديويي يا تابلوهاي پيام رساني متغير (VMS) اطلاع رساني شوند.

در طي مرحله آزمايشي يکساله DIAMANT، خودروهاي آزمايشي که با سامانه هاي فني لازم تجهيز شده بودند بر روي يک مسير آزمايشي در ناحيه راين- ماين که داراي زيرساخت مورد نياز بود به حرکت درآمدند. يکي از يافته­هاي اين پروژه اين واقعيت است که، اگر تنها از هر 1000 خودرو، پنج دستگاه خودرو مجهز به تجهيزات ارتباطات خودرويي براي تبادل داده باشند، اين تعداد براي دستيابي به تصويري جهت ترسيم جريان واقعي ترافيک کافي خواهند بود. نتايج کامل اين آزمون ميداني در حال برسي علمي است و متعاقباً در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اهدف پروژه

ابجاد شرايط لازم براي افزايش پايدار بهره ­وري و ايمني در ترافيک جاده با استفاده از ارتباطات خودرو - خودرو  (V2V[3]) و خودرو – زيرساخت (V2I[4]) يعني ارتباطات (C2X). اين پروژه استقرار سريع برنامه ­هاي کاربردي براي بهبود ايمني جاده و ترافيک هماهنگ است که با مشارکت بخش خصوصي و دولتي ([5]PPP) اجرا مي­گردد که شامل طيف کاملي از تخصص­ هاي مورد نياز براي آماده­ سازي نتايج تحقيق موجود توسط عمليات منظم براي پياده­ سازي برنامه ­هاي کاربردي زيرمي­ باشد:

اطلاعات براي رانندگان

هشدار براي رانندگان

تاثير مجازي بر روي ترافيک

اين پروژه از سال 2008 آغاز شده و تا سال 2013 (5 سال) ادامه خواهد داشت و در طي 5 مرحله (فاز1: طراحي، فاز2: نمايش، فاز1-3 :انجام پايلوت آزمايشي، فاز2-3 :انجام پايلوت، فاز 4: آماده شدن براي عمليات منظم )اجرا مي­گردد.



[1] Dynamic information and applications on securing mobility with Adaptive Networks and Telematics Applications

[2] Jam-Free Hesse 2015

[3] Vehicle-Vehicle

[4] Vehicle-Infrastructure

[5] Public Private Partnership

 

 

 


لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است