|
پروژه interactIVe
|
viagra prodej cena viagra prodej cena
معرفي پروژه interactIVe يا اجتناب از تصادف به روش مداخله فعال در خودروهاي هوشمند
پروژه تحقيقاتي اروپايي interactIVe گام بعدي در راستاي نيل به ترافيك بدون حادثه محسوب ميشود. اين پروژه از سامانههاي پيشرفته هميار راننده براي يك رانندگي ايمن تر و كارامدتر استفاده ميكند. در اين پروژه، از سامانههاي ايمني استفاده ميشود كه قادر به ترمز و هدايت خودكار اتومبيل هستند. راننده بطور مداوم تحت حمايت سامانههاي هميار interactIVe قرار ميگيرد. اين سامانهها در وضعيت هاي خطرناك هشدارهاي لازم را به راننده ميدهند. سامانههاي مزبور نه تنها در برابر وضعيتهاي مختلف رانندگي واكنش نشان ميدهند، بلكه قادر به مداخله فعال براي حفاظت از سرنشينان و كاربران آسيب پذير جادهها هستند. براي توسعه، آزمون و ارزيابي اين نسل آينده سامانههاي ايمني از شش خودروي سواري و يك كاميون به عنوان خودروهاي آزمايشي استفاده شده است.
پروژه interactIVe در ژانويه 2010 آغاز گرديده و توسط كميسيون اروپا تامين مالي ميشود. كنسرسيوم پروژه از مجموع دانش فني 29 عضو خود سود ميبرد كه شامل خودروسازان بزرگ، شركتهاي كوچك، موسسات پژوهشي و دانشگاههايي از ده كشور اروپايي هستند. اين كشورها عبارتند از جمهوري چك، فنلاند، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، اسپانيا، سوئد، هلند و بريتانيا. طول مدت برنامه ريزي شده اين پروژه سه سال و نيم بوده و از هفت زيرپروژه تشكيل شده است:
-
مديريت يكپارچه پروژه: سامانههاي يكپارچه هميار راننده براي پشتيباني مداوم از راننده و مداخله در مواقع اضطراري
-
تحقق (Perception): مشخصات فني رابط هاي حسگر و ماژولهاي تلفيقي
-
راهبردهاي اطلاعرساني، هشدار و مداخله: تعريف موارد كاربرد (use cases) و الزامات، تعيين راهبردهاي هشدار و مداخله
-
ارتقاي ايمني از طريق پشتيباني مداوم راننده(SECONDS)
-
يكپارچه سازي كاربردهاي اجتناب از برخورد و كنترل مسير خودرو (INCA)
-
مداخله مقرون به صرفه در مواقع اضطراري براي اجتناب از برخورد (EMIC)
-
ارزيابي و جنبههاي حقوقي: چارچوب آزمون و ارزيابي كاربردها، تحليل جنبههاي حقوقي
|
|
لینک ها
|
|
ضمایم
|
|
|
|
|