صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 انتظارمي‌رود فناوري‌هاي ارتباطات خودرو با زيرساخت (V2I) مزايايي را ارائه دهند، اما چالش‌هايي براي استقرار آنها وجود دارد.

 

cheap abortion clinics in michigan

cheap abortion clinic blog.dotnetnerd.dk

گزارشي از اداره پاسخگويي دولتي آمريکا ([1] GAO) - سپتامبر 2015

چرا GAO اين بررسي را انجام داده است؟

از دو دهه قبل به اين طرف، مرگ‌وميرها و جراحات انساني ناشي از تصادفات خودرويي به ترتيب بيش از 34 و 40 درصد کاهش يافته­‌اند که بخشي از آن به خاطر بهبود ايمني در خودروها است. جهت بهبود بيشتر ايمني ترافيک و ارائه مزاياي ديگر حمل‌ونقلي، وزارت حمل­‌ونقل (DOT) در حال کمک به توسعه فناوري‌هاي V2I است. در ميان موارد ديگر، فناوري‌هاي V2I اين امکان را براي ارتباط بين تجهيزات کنار‌جاده‌اي و خودروها فراهم مي‌کنند تا به رانندگان در خصوص موارد ايمني بالقوه مانند اينکه در محدوده عبور از يک چراغ قرمز قرار دارند، هشدار داده شود. از GAO خواسته شده است تا استقرار V2I را مورد بازبيني قرار دهد.

اين گزارش به سه موضوع توجه دارد :

1- وضعيت فناوري‌هاي V2I

2- چالش‌هايي که مي‌توانند بر استقرار فناوري‌هاي V2I تاثير بگذارند و DOT تلاش مي‌کند تا به اين چالش‌ها بپردازد

3- آنچه درباره مزاياي بالقوه و هزينه فناوري‌هاي V2I شناخته شده ‌است.

GAO مستندات دريافتي V2I از DOT، سازندگان خودرو، انجمن‌هاي صنعتي و مراکز دولتي و محلي را بازبيني کرده‌است. به علاوه، GAO با مقامات DOT، کميسيون ارتباطات فدرال (FCC[2]) و اداره ملي ارتباطات راه دور و اطلاعات ([3]NTIA) مصاحبه کرده است. همچنين GAO مصاحبه‌هاي ساخت‌يافته‌اي را با 21 متخصص در زمينه‌هاي گوناگون و مرتبط با V2I انجام داده است. لازم به ذکر است که اين متخصصان بر اساس توصيه‌­هاي آکادمي ملي علوم و عوامل ديگر انتخاب شده‌­اند.  

DOT، NTIA و FCC پيش‌نويس اين گزارش را بازبيني کرده‌اند. DOT و NTIA  نظرات فني خود را ارائه داده‌اند که مورد قدرداني قرار گرفته و ثبت شده­‌اند. FCC نظرات خود را ارائه نداده ‌است.

چيزي که GAO به آن رسيده‌است:

فناوري‌هاي ارتباطات خودرو با زيرساخت (V2I) اين امکان را به تجهيزات کنارجاده‌اي مي‌دهند تا با خودروها ارتباط برقرار کنند و موارد امنيتي را به رانندگان هشدار دهند، هرچند اين فناوري‌ها هنوز در حال توسعه هستند. بر اساس گفته وزرات حمل‌ونقل (DOT)، استقرار اين فناوري­‌ها در سطح گسترده ممکن است تا چند دهه آينده اتفاق بيافتد. DOT ، مراکز حمل‌ونقل ايالتي و محلي، پژوهشگران و ذي‌نفعان بخش خصوصي در حال توسعه و آزمون فناوري‌هاي V2I از طريق بستر‌هاي آزمون و پياده­‌سازي­‌هاي آزمايشي (پايلوت) هستند. در طي پنج سال آينده، DOT قصد دارد تا 100 ميليون دلار بر روي برنامه پايلوت خودروهاي مرتبط خود براي پروژه‌هايي که فناوري‌هاي V2I را در دنياي واقعي مستقر خواهند کرد هزينه نمايد. DOT و ذي‌نفعان ديگر همچنين هدايت­‌هاي خود را خواهند داشت تا مراکز ايالتي و محلي، استقرار V2I را رها نکنند، چرا که اين مهم مي‌­تواند اين مراکز را در جهت استقرار داوطبانه‌ي فناوري‌هاي V2I ترغيب نمايد.

طبق گفته متخصصان و ذي‌نفعان صنعتي که GAO با آنها مصاحبه کرده است، چالش‌هاي مختلفي وجود دارند که احتمالا بر استقرار فناوري‌هاي V2I تاثير مي‌گذارند. اين چالش‌ها عبارتند از: 1- تضمين اينکه به اشتراک‌گذاري فضاي فرکانسي با کاربران ديگر طيف راديويي مورد استفاده در ارتباطات V2I، اثرات نامطلوب بر کارآيي فناوري­‌هاي V2I نداشته باشد

2- فقدان منابع مراکز ايالتي و محلي براي استقرار و نگهداري فناوري‌هاي V2I

3- توسعه استانداردهاي فني براي تضمين قابليت تبادل اطلاعات

4- توسعه و مديريت امنيت داده‌ها و توجه به برداشت‌هاي عمومي در ارتباط با حريم خصوصي

5- تضمين اينکه رانندگان واکنش مناسب نسبت به هشدارهاي V2I داشته باشند

6- امور غيرقابل پيش‌­بيني در ارتباط با موارد مسئوليت­‌آور بالقوه­اي که توسط V2I مطرح مي‌شوند.

DOT در حال تشريک مساعي با صنعت خودرويي و مقامات حمل‌ونقل ايالتي و ديگران است تا راهکارهاي بالقوه براي پاسخ به ‌‌اين چالش­‌ها را پيدا کند.

بسط کامل منافع و هزينه‌­هاي مربوط به فناوري‌هاي V2I چندان شفاف نيست، چرا که استقرارهاي آزمون محدود بوده­‌اند، هرچند که DOT از پژوهش اوليه درباره مزاياي بالقوه و هزينه‌ها پشتيباني کرده ‌است. بنابر گفته متخصصان GAO و تحقيقات مرور شده توسط اين اداره، فناوري‌هاي V2I با کاربردهايي مانند: 1- هشدار خطرات بالقوه به رانندگان، 2- ايجاد قابليت نظارت و آگاهي از موقعيت­‌هاي ازدحام خودروها براي مراکز مديريت ترافيک و 3- ارائه توصيه­‌هاي رانندگي و مسير مناسب به رانندگان، مي‌­توانند منافع ايمني، روان‌­سازي ترافيک، حفظ محيط زيست و منافع عملياتي را به همراه داشته باشند. هزينه‌هاي V2I شامل هزينه‌هاي ثابت اوليه براي استقرار زيرساخت‌ و هزينه‌هاي دوره‌اي براي اجرا و نگهداري زيرساخت خواهد بود. در حاليکه برخي سازمان‌ها، ميانگين بالقوه هزينه‌ها را براي استقرار V2I برآورده کرده‌اند، هزينه­‌هاي واقعي به عوامل مختلفي بستگي خواهد داشت، مانند اينکه فناوري در کجا مي‌­خواهد نصب ‌شود و چه ميزان زيرساخت اضافه براي پشتيباني از تجهيزات V2I مورد نياز است.

اصل اين گزارش GAO را از اينجا دريافت نمائيد.

 


[1] Goverment Accountability Office

[2] Federal Communication Commision

[3] National Telecommunications and Information Administration

 

 

2015/11/07
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است