صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 معرفي پروژه SCOOP@F در فرانسه

 

symbicort asthma

symbicort

SCOOP@F ، پروژه آزمون استقرار سامانه‌‌هاي حمل‌ونقل هوشمند مشارکتي

مي 2014

سامانه‌هاي حمل‌ونقل هوشمند مشارکتي (C-ITS[1]) شامل طيف وسيعي از کاربردهاي مبتني بر ارتباطات بين خودروها، زيرساخت‌هاي جاده‌اي و زيرساخت‌هاي ارتباطي هستند که در نظر دارند تا علاوه بر بهبود کيفيت سفر، ايمني سفر و عمليات جاده­‌اي را نيز افزايش دهند.

وزارت توسعه پايدار فرانسه، کارفرماي پروژه SCOOP@F است که هدف استقرار ITS مشارکتي را از سال 2014 به بعد دنبال مي­‌کند. SCOOP@F يک پروژه در سطح ملي است که تا سال 2016 تعداد 3000 خودرو و 2000 کيلومتر از خيابان­‌ها، جاده‌ها و بزرگراه­‌هاي بين‌شهري را تجهيز خواهد کرد.

همکاران و محل‌هاي آزمون

وزارتخانه ياد شده، اين پروژه را مديريت مي‌کند و همکاران آن شامل مقامات محلي، نهادهاي ايالتي مسئول در مديريت ملي جاده‌ها، صنايع خودرويي، تامين‌کنندگان صنعت خودرو، مراکز مطالعاتي، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي از Cerema[2] (مرکز تخقيقات تخصصي برنامه­‌ريزي مخاطرات، محيط‌زيست، تحرک‌پذيري و کاربري شبکه) و IFSTTAR[3] (موسسه فرانسوي علم و فناوري حمل‌ونقل، برنامه‌ريزي فضايي، توسعه و شبکه­‌ها‌) هستند.

پنج محل آزمون اين پروژه شامل جاده­‌هاي بين شهري در Ile-de-France ، کريدور شرق (بزرگراه بين پاريس و استراسبورگ)، Bretange ، شهر Bordeaux و جاده­‌هاي محلي Isere  در تصوير زير نشان داده شده‌­اند:

نحوه کار پروژه

براي هر محل آزمون، جاده‌ها و خودروها از طريق شبکه‌هاي بي‌سيم زير ارتباط برقرار خواهند کرد:

- با استفاده از تجهيزات WiFi (طبق استاندارد ITS-G5 در باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتز) در طول جاده‌­ها و گيرنده‌هاي تعبيه‌شده داخل خودرو

- با استفاده از شبکه‌هاي ارتباطات سلولي (تلفن همراه)

خودروها اطلاعاتي در باره موقعيت‌، سرعت، موانع و ... را با زيرساخت‌ها و ديگر خودروهاي مرتبط مبادله مي‌کنند. جاده‌ها نيز درباره شرايط ترافيکي، جاده‌هاي در دست تعمير، محدوديت سرعت، تصادفات، موانع و ... اطلاعاتي را انتشار خواهند داد.

راننده تمام اين اطلاعات و هشدارهاي منتشر شده را از طريق يک تبلت دريافت خواهد کرد. اين اطلاعات که از خودروها به تجهيزات کنار جاده‌­ها ارسال مي‌شوند، توسط مديران جاده‌اي به عنوان اطلاعات ترافيکي جمع‌آوري خواهند شد تا در مواقع اضطراري به  عکس‌العمل سريع‌تر رانندگان کمک کنند. از آنجايي‌که اين سامانه در محدوده کارگاه­‌هاي جاده­‌اي به خودروهاي مرتبط هشدار خواهد داد و آنها را از وجود خطر مطلع مي­‌کند، ايمني کارگران شاغل در اين کارگاه­‌ها را نيز افزايش مي‌دهد.

افزايش ايمني و کيفيت سفر

پروژه SCOOP@F بايد اين امکان را بدهد که معلوم کند کدام خدمات مانند اخطار نزديک شدن به محدوده­‌هاي کارگاهي، سامانه درون خودرويي اطلاع‌رساني محدوديت سرعت و علامت­‌دهي در شرايط مخاطره­‌آميز (مانند ادامه ازدحام ترافيکي، تصادفات، خودروهاي حادثه­‌ساز، دسترسي به پارک-سوار خودرو براي استفاده از حمل‌ونقل عمومي مورد نظر) براي کاربران مفيد هستند.

مديريت به‌روز ترافيک

توسعه ITS مشارکتي فرصت‌هاي بسياري را فراهم مي‌کند:

- اطلاع‌­رساني دقيق و بلادرنگ جاده‌اي

- مديريت مناسب ترافيکي و کاهش زمان دخالت عوامل انتظامي

- کاهش دستگاه‌هاي شمارش­گر و علائم پويا همراه با فراهم کردن خدمات بهتر براي کاربران و کاهش هزينه براي مسئولين نگهداري و بهره­‌برداري از جاده‌ها

همچنين پروژه SCOOP@F به صنعت خودرو اجازه مي‌دهد تا براي نسل بعدي خودروها آماده شود.

دستور کار:

- 11 فوريه سال 2014: شروع کار پروژه SCOOP@F

- سال 2014 : تعيين مشخصات فني و توسعه‌هاي مورد نظر

- سال 2015: آماده­‌سازي اولين زيرساخت‌ها و خودروهاي مرتبط به همراه آزمون‌ آنها

- سال 2016 : اجراي آزمون در مقياس کامل

- سال 2017: توسعه در سطح کشور، در صورت مثبت بودن نتيجه آزمون‌­ها

بودجه‌بندي

پيش‌بيني شده است که هزينه کلي اين پروژه حدود 20 ميليون يورو باشد و براي دريافت حمايت مالي اروپايي در مارس 2014 درخواست داده است.

 

 

 


[1] Cooperative ITS

[2] Centre d'études et d'expertise sur les risques, l'environnement, la mobilité et l'aménagement

 

[3] French institute of science and technology for transport, spatial planning, development and networks

 

 

 

 

 

 

1394/06/21
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است