صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 گزارش نشست عمومي ارتباطات خودرويي وزارت حمل و نقل آمريکا (بخش دوم)

 

در تاريخ 24 تا 26 سپتامبر 2013 نشست عمومي ارتباطات خودرويي در وزارت حمل و نقل آمريکا (USDOT) برگزار گرديد. کارکنان اين وزارتخانه سخنراني هايي پيرامون موضوع برنامه ايمني ارتباطات خودرويي دفتر برنامه هاي مشترک سامانه‌هاي حمل و نقل هوشمند وزارتخانه (ITS JPO) ارائه کردند. اين سخنراني ها مباحثي مانند ارتباطات خودرو با خودرو، آزمون ايمني، ارتباطات خودرو با زيرساخت، عوامل انساني و خط مشي را در بر مي گرفت. اهداف گزارش حاضر به ارائه خلاصه اي از مباحث مطرح شده در اين نشست مي‌پردازد و تاکيد آن بر استخراج مطالبي است که در تدوين نقشه راه فناوري يا برنامه ريزي راهبردي احتمالا مفيد واقع مي‌شود

مباحث مطرح شده در روز دوم نشست

سخنراني هاي ارائه شده در 25 سپتامبر پيرامون ارتباطات خودرو-زيرساخت بوده‌اند. کارل اندرسن مدير برنامه ارتباطات خودرويي FHWA چشم انداز ارتباطات V2I را متحول ساختن ايمني، تحرک‌پذيري و عملکرد زيست محيطي حمل و نقل سطحي از طريق يک محيط ارتباطات خودرويي عنوان کرد. به گفته او هدف برنامه پژوهشي ارتباطات V2I عبارت از توسعه اجزاي زيرساختاري يک محيط ارتباطات خودرويي و مستندسازي فوايد، مشخصات فني نصب و فرايندها و ابزارهايي است که به استقرار يک سامانه سازگار خواهند انجاميد.

در ادامه گرگ ديويس از FHTW به مروري بر کاربردهاي ايمني V2I پرداخت. کاربردهاي منتخب براي توسعه مهندسي سامانه‌ها بر مبناي معيارهاي زير برگزيده شدند:

  • بازخورد ذينفعان
  • تعداد استقرارهاي بالقوه زيرساخت
  • دسترسي به استانداردهاي مورد نياز براي پياده سازي
  • قابليت هاي زيرساخت موجود
  • امکان پذيري فني
  • برآوردهاي انجام شده از فوايد و هزينه ها

طراحي سامانه در کاربردهاي ايمني V2I مبتني بر دو نوع نمايشگر بوده است:

  • واسطه هاي ارتباطي زيرساخت (DII) – راننده، به عبارتي علايم کنار جاده اي که براي هرکسي قابل مشاهده است.
  • واسطه هاي ارتباطي راننده – خودرو (DVI)

کاربردهاي ايمني V2I داراي دو مولفه مي‌باشند:

  • مولفه کاربردي زيرساخت که پيام هاي توصيه يا هشدار به خودروهاي در حال نزديک شدن از طريق DII مي‌فرستد. همچنين مي‌تواند از بستر ارتباط خودرويي در جهت ارسال پيام محتوي داده هاي زيرساخت و پيام هاي DII به اجزاي کاربردي خودرو استفاده کند. قادر به گردآوري پيام هاي اصلي ايمني (BSM) خودروها براي تعيين مکان، سرعت و جهت حرکت خودروهاي نزديک شونده نيز هست.
  • مولفه کاربردي خودرو که توسط OEM ها و تامين کنندگان بازار جانبي اجرا مي شود. اين مولفه به يکپارچه سازي و پردازش داده هاي موجود از زيرساخت و خودرو مي‌پردازد0 همچنين در مورد ارائه پيامهاي هشدار يا توصيه خاص از طريق واسطه ارتباطي راننده – خودرو تصميم گيري مي کند.

سخنراني مهم ديگر اين روز توسط دبورا کورتيس از اداره عمليات FHTW با عنوان فناوري هاي توانمندساز ارتباطات V2I ارائه شد. او مولفه هاي زيرساختي مورد نياز براي استقرار V2I را به ترتيب زير برشمرد:

  • سامانه مرحله و زمان بندي چراغ هاي راهنمايي (SPaT)
  • نقشه نگاري
  • مکانيابي
  • ارتباطات
  • تجهيزات کنار جاده اي (RSE)
  • نمونه اوليه V2I يکپارچه

 

(منبع :   www.its.dot.gov)       
September 24-26, 2013
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است