صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 تويوتا بر بلوغ و ايمني فناوري DSRC تأکيد دارد.

 

تويوتا از زمان ورود به سامانه­‌هاي مبتي بر فناوري ارتباطات اختصاصي کوتاه برد (DSRC) در اين خصوص مصمم نشان داده است و به کميسيون فدرال ارتباطات آمريکا يا FCC گفته که DSRC سريع‌ترين راه براي آغاز استفاده واقعي از فوايد ايمني ارتباطات خودرو به خودرو (V2V)و خودرو به تجهيزات کنار مسير(V2I) است.

اين حرکت از زماني که صنعت ارتباطات سلولي حمايتش را V2V و V2I مبتني بر فناوري سلولي يا ارتباطات خودرو با همه چيز (C-V2X) افزايش داده است مشاهده مي­‌شود. فناوري C-V2X جديدتر است و حمايت بسياري از شرکت‌هاي فناور را در پشت خود دارد. اما تويوتا به اتفاقات جديد در حوزه DSRC و موقعيت اخير اين فناوري اشاره مي‌کند که نه تنها خودش، بلکه شرکت‌هايي مانند جنرال موتورز و فولکس واگن نيز به اين فناوري روي آورده‌­اند که نشان مي­‌دهد فناوري DSRC بعد از سال‌هايي که نسبتاً پيشرفت کمي داشته، در حال حرکت سريع و پيشرفت است.

در ماه ژوئن اخير، تويوتا با رئيس FCC ، آجيت پاي، مامور عالي رتبه آقاي مايکل اوريلي و مشاور عالي رتبه حقوقي آقاي برندان کار ملاقات داشته و نمايندگان تويوتا بر تعهد شرکتشان در حوزه ايمني خودکار، و رهبري‌شان براي ايجاد قابليت‌هاي ايمني فعال استاندارد در خودروهاي تويوتا و لکسوس در آمريکا تاکيد کرده‌­اند.

نمايندگان شرکت تويوتا مي‌گويند که جايگزين­هاي بالقوه DSRC براي پياده‌­سازي کاملاً آماده نيستند و آن‌ها نگرانند اگر بازار با فناوري­هايي که تعامل با هم نداشته باشند چند پاره شود، آنگاه فوايد ارتباطات V2V و V2I به صورت کامل به واقعيت نخواهد پيوست.

تويوتا در ماه آوريل اعلام کرد که از سال 2021، فناوري DSRC را در خودروهاي تويوتا و لکسوس خود که در آمريکا به فروش مي‌رسد، نصب مي‌کند، با اين هدف که تا نيمه دهه 2020 ، تطبيق اين فناوري در زنجيره‌ خودروهاي اين شرکت با يکديگر صورت گيرد. اين شرکت، اولين خودرو سازي بود که خودروهايي با فناوري DSRC را فروخت و تجاري سازي کرد. اين فناوري از سال 2015 در ژاپن گسترش يافت و حالا بيش از يکصد هزار دستگاه تويوتا و لکسوس مجهز به اين فناوري وجود دارند که از مارس 2018 در جاده‌­هاي اين کشور حرکت مي­‌کنند.

فولکس واگن برنامه دارد که خودروهايش را در اروپا از سال 2019 به اين فناوري مجهز کند، جنرال موتور گسترش خودروهاي مجهز به DSRC را در آمريکا از سال 2017، بر روي کاديلاک‌هاي سدان CTS شروع کرده است.

چيزي که کار را براي خودروسازان سخت‌تر مي‌کند، تلاش‌­هايي است که مي­خواهند باند فرکانسي 5.6 گيگاهرتزي براي فعاليت­هاي بدون نياز به اخذ مجوز به اشتراک گذاشته شود.

اتحاديه اينترنت و تلويزيون (NCTA) هفته گذشته با آقاي پاي ملاقات داشت و به اين نکته اشاره کرد که همچنان باور دارد که هيچ باندي براي فعاليت­هاي مزبور بهتر از باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتزي نيست و اين باند درست در کنار باند U-NII-3 قرار گرفته و مي‌تواند امکان استفاده از کانال­هاي اضافي 160 مگاهرتزي مورد نياز براي فعاليت­هاي مبتني بر Wi-Fi را تأمين کند.

نمايندگان NCTA هم چنين گفته اند که تغييرات در بازار فناوري‌هاي خودران نشان مي­دهد که زمان آن رسيده تا انجمن FCC تلاش‌هاي خودش را افزايش دهد و قدمي موثر در زمينه استفاده بهتر از باند فرکاسي 5.9 براي فعاليت­هايي بردارد که نيازمند اخذ مجوز نيستند.

در همين حال، انجمن اتوماسيون 5G موسوم به 5GAA از فناوري C-V2X طرفداري مي‌­کند. تعداد اعضاء اين انجمن به 80 عضو رسيده است و شامل شرکت‌هايي مانند Audi، گروه BMW، Daimler، Ericsson، Ford، Huawei، Intel، Nokia و Qualcomm هستند.

ماه گذشته، پاناسونيک، کوالکوم و فورد، اعلام داشتند که يک استراتژي همکاري براي گسترس C-V2X در ايالت کلورادو دارد. اداره حمل و نقل کلورادو (CDOT) از هردو فناوري C-V2X  و DSRC استفاده مي‌کند. يک سخنگوي اين اداره گفته است که وقتي که بحثِ خودروهاي هوشمندي است که مي­‌توانند کشته‌هاي جاده‌اي را تا حد ممکن کاهش دهند، از هر فناوري ممکن بايد استفاده کرد.

بر اساس گفته شرکت کوآلکوم، نتايج آزمون ميداني، برتري مهم ارتباطات مستقيم C-V2X را نسبت به فناوري راديويي 802.11p در برد، قابليت اعتماد و کارايي نشان مي‌­دهد. اين نتايج برد عملکرد C-V2X را بيش از دو برابر عملکرد DSRC و قابليت اعتماد آن را بهبوديافته‌­تر ادعا مي­‌کنند.

 

 

97/04/31

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است