صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 تأکيد بر ضرورت استفاده از فناوري DSRC در نامه فعالان صنعت خودرو آمريکا به وزير حمل و نقل اين کشور

 

20 نوامبر 2017

 

سرکار خانم الين چائو

وزير محترم حمل ونقل ايالات متحده

 

وزير چائوي عزيز:

با وحود حرکت سريع نوآوري و پيشرفت‌هاي فناوري وسايل حمل و نقل هوشمند و خودکار، حمل نقل در حال يک تغيير انقلابي در ايالت متحده است. تحت رهبري و راهنمايي شما، ما باور داريم ايالت متحده مي‌تواند رهبر جهاني در حوزه اين فناوري نوين باقي بماند. اين رهبري مي‌تواند يک سامانه حمل و نقل امن‌تر و کارآمدتر را تضمين کند که موجب کاهش مرگ‌ومير جاده‌اي، افزايش بهره‌وري و بهبود حمل و نقل مي‌گردد. انجمن‌ها، شرکت‌ها، صنايع و مراکزي که اين نامه را مي­ نويسند، بر حمايت ادامه‌دار خود در حوزه ارتباطات V2V و V2I تاکيد مي‌کنند و به جد، وزارت حمل و نقل را بر آن مي‌دارند تا به شکل کامل به توسعه گسترده فناوري ارتباطات خودرويي متعهد بماند، و در آخر، از اين وزارتخانه مي‌خواهند تا طيف باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتزي (اختصاص يافته به کاربردهاي اين فناوري) را از تداخل‌هاي خطرناک امواج مصون بدارد.

سامانه رانندگي بدون راننده در حال پيشرفت است، و ترکيب اين سامانه با ارتباطات خودرويي، موجب ايجاد ظرفيتي مي‌شود تا مرگ‌ومير و زخمي‌هاي تصادفات جاده‌اي کاهش يابد و عملکرد جاده‌ها بهتر شود. ارتباطات  V2V و V2I مي‌تواند  سامانه­‌هاي رانندگي بدون راننده را در هر سطحي از اتوماسيون حمايت کند و گسترش دهد؛ موجب فراهم شدن اطلاعات موثري درباره‌ي محيط جاده‌اي اطراف شود و راه را براي سامانه‌­اي امن‌تر و هوشمندتر در محيطي باز کند که همه خودروها ‌ها توسط يک مرکز کنترل مي‌شود، جايي که خودروهاي هوشمند در مسيرهاي عبور و مرور مشترک همراه با خودروهاي متداول و غيرخودکار امروزي، موتورسيکلت‌ها، دوچرخه‌ها و عابران پياده عمل مي‌کنند. علاوه بر اين، پيش از آن که سامانه رانندگي بدون راننده به شکل گسترده‌اي توسعه يابد، ارتباطات V2V و V2I مي‌توانند مزاياي قابل توجه‌اي در حوزه ايمني براي خودروهاي متداول امروزي فراهم سازند. اين موضوع در مطالعات آن وزارتخانه نشان داده شده است[1].

ارتباطات برد کوتاه  اختصاصي (DSRC)، پايه‌اي اساسي براي امنيتِ ارتباطات V2V و V2I ايجاد مي‌کند. اين فناوري با اتصال قسمت‌هاي مختلف سامانه حمل نقلِ ما اين امنيت را ايجاد مي‌کند. سامانه‌­اي که تاکنون در مقياسي به اين بزرگي اجزايش به يکديگر متصل نبوده‌اند.  فناوري DSRC صرف نظر از اندازه، روش ساخت و مدل خودروهايي که از آن استفاده مي‌کنند، به منظور جلوگيري از تصادفات، بهينه‌سازي جريان ترافيکي و کاهش ترافيک، مي‌تواند يک استاندارد ايمني مشترک و هم‌افزا را تضمين کند. ما نمي‌توانيم بيش از حد بر اهميت حياتي فناوري‌هاي V2V و V2I به عنوان يک توانمندساز براي آينده حمل و نقل تاکيد کنيم، و هشدار مي­دهيم که در غياب يک استاندارد هم افزا براي ارتباطات خودرويي، ممکن نيست به شکل کامل اهدافمان را محقق نمائيم. بنابراين وزارتخانه نقشي کليدي را براي سياست‌گذاري به منظور حمايت از پياده­‌سازي گسترده اين فناوري توانمندساز ايفا مي‌کند.

وزارت حمل و نقل مي‌تواند به بهترين شکل با تصويب يک استاندارد ملي و هم‌افزا از اين آينده حمايت کند. استانداردي که به خودروها اجازه مي‌دهد تا در مسيرشان با ديگر استفاده کنندگان مسير و زيرساخت‌هاي اطراف ارتباط برقرار کنند. ما وزارت حمل و نقل را بر آن مي‌داريم تا به تلاش‌هايش ادامه دهد و يک استاندارد فدرال واحد را براي ارتباطات ايمن V2V در سطح ملي تصويب کند. اگر وزارت‌خانه از اين تلاش پا پس بکشد، يک فرصت عمده براي استقرار يک فناوري ايمني خودرويي را از دست خواهد داد و يک تلاش گسترده که نهادها را براي مدرن کردن زيرساخت‌هاي حمل و نقل مجاب کرده است، نابود خواهد کرد. تلاشي که نهادها را بر آن داشته است تا به شکل الکترونيکي موجب گسترش فناوري ارتباطات خودرويي خودروها گردند. در حالي که ديگر بخشهاي حمل و نقل، چالش‌هايي را در نتيجه وجود سامانه­‌هاي ناهم‌افزا مانند سامانه‌­هاي دريافت عوارض مشاهده کرده اند، يک استاندارد خاص براي V2V و V2I و سامانه‌هاي کنترل ترافيک مربوطه مي‌تواند صنعت حمل و نقل را قادر سازد تا بر توسعه کاربردهاي جديد براي رسيدن به هم‌افزايي محيطي با قطعيت بيشتر متمرکز شوند. تضمين يک استاندارد، پايه‌اي را براي محيطِ حمل و نقل بين خودرويي فراهم مي‌سازد، فعاليت‌هايي اقتصادي مرتبط با توسعه و پياده­‌سازي کاربردها را موجب مي­‌شود و هزينه استفاده از سامانه‌هاي هوشمند حمل و نقل را در بلند مدت کاهش مي‌دهد. با عدم حرکت روبه‌جلو در زمينه اين تلاش مهم، وزارت حمل و نقل با مخاطراتي مواجه خواهد شد که از ناحيه عدم تعهد اين وزارتخانه براي حفط باند فرکانسي تخصيص يافته براي بهبود ايمني ترافيک پديد مي‌­آيند. . خطري که منجر مي‌شود ديگران اين پيام را از وزارت حمل و نقل دريافت کنند که بخش حمل و نقل، کمتر از مقداري که بايد در طيف اختصاص شده براي بهبود ايمني تردد خودروها تلاش مي‌کند.

کاملاً محرز است که کاربرد‌هاي ارتباطات خودرويي از ظرفيت ارائه مزاياي گسترده ايمني و ترافيکي، هم براي خودروهاي شخصي و هم براي خودروهاي تجاري برخوردار هستند که از طريق به کارگيري باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتز قابل اجرا مي‌­باشند. در حاليکه ما از تلاش‌هاي کميسيون ارتباطات فدرال (FCC) و وزارت حمل و نقل براي بررسي به اشتراک­‌گذاري باند فرکانسي حمايت مي‌کنيم، قاطعانه معتقديم که هر برنامه اشتراک گذاري ظرفيت باند براي فعاليت­هاي حوزه حمل و نقل  هوشمند حمل و نقل و هر برنامه پيشنهادي اشتراک گذاري امواجِ راديويي بايد به شکل واضحي اثبات کند که اين اشتراک گذاري هيچ تاثير نامطلوب روي ايمني حمل و نقل ندارد. هر بحثِ اشتراک‌گذاري که نياز به تنظيم دوباره باند داشته باشد، پياده‌­‌‌سازي فناوري مبتني بر DSRC و استقرار هر پروتکل ايمني را به تاخير خواهد انداخت و بنابراين، به شکل موثري ايمني خودرويي را به يک موضوع ثانويه تنزل خواهد داد. وزارت حمل و نقل بايد در زماني که آزمايش‌ها در حال انجامند، با کميسيون ارتباطات فدرال هماهنگ باشد. ما وزارتخانه را بر آن مي‌داريم که با کميسيون ارتباطات فدرال همکاري داشته باشد تا  تضمين شود که نتايج هر آزمايش که منجر به تداخل خطرناک امواج شد، سريعا منتشر شود تا شفافيت بهبود يابد و کمک شود تا به کساني که سياست‌گذاري حوزه را انجام مي­‌دهند، اطلاعات بهتري داده شود.

نظرات شما در هفته گذشته در کنفرانس سالانه مشترک آمريکا- ژاپن، اين موضوع را به روشني بيان مي‌داشت که ظرفيت فناوري‌هاي تغييردهنده وضع موجود، مانند ارتباطات خودرويي، نوع سفر کردن ما را تغيير خواهند داد. بسيار مهم است که با يکديگر همکاري کنيم تا با استفاده از اهرم ارتباطات خودرويي به مزاياي گسترده براي سامانه حمل و نقل خود دست يابيم. DSRC يک ابزار ثابت شده است که به شکلي ايمن، امن و اختصاصي، خودروها و زيرساخت را به يکديگر متصل مي‌کند. بر خلاف فناوري‌هاي ديگر، منافع DSRC با يک دهه استانداردسازي صنعتي و انجام آزمون­هاي جهاني در مقياس بزرگ آشکار شده است و اکنون غيرممکن است که ناديده گرفته شود. نهايي کردن يک استاندارد ملي براي V2V  و حفاظت از باند 5.9 گيگاهرتزي اختصاص داده شده به حمل و نقل هوشمند، ذينفعان حوزه حمل و نقل را که به طور قطعي نيازمند توسعه پياده­‌سازي و استفاده از اين فناوري مشارکتي براي ايمني ترافيک هستند مورد حمايت قرار خواهد داد.

ما به شکلي جمعي به دنبال اين هستيم تا زيرساختِ از رده خارج شده‌مان را مدرن کنيم و فناوري جديد با قابليت­‌هاي اثبات شده براي توسعه حمل‌­ونقل، رشد اقتصادي و نجات جان انسانها را در خودروها و جاده‌هايمان بکار بگيريم. همانطور که ما سخت تلاش مي‌کنيم تا روي مهمترين چالش‌هاي پيش روي سامانه‌هاي حمل و نقل در آينده متمرکز شويم، اين بسيار حياتي است که وزارت حمل و نقل از توسعه فناوري DSRC  حمايت کند و از باند 5.9 گيگاهرتز براي کاربردهاي ايمني به دور از تداخل امواج حفاظت کند. به طور خاص، تاخير تلاش‌ها جهت ايجاد يک استاندارد ملي براي ارتباطات V2V موجب مي‌شود تلاش‌هاي اداره ملي ايمني بزرگراه­‌ها (NHTSA) در زماني که کشته‌ها و زخمي‌ها در جاده‌هاي ما رو به افزايش است به مخاطره بيافتد.

توضيح:

اين نامه توسط 76 فعال عمده در صنعت خودرو آمريکا از جمله مراکز تحقيقات دانشگاهي، شرکتهاي توليدکننده تجهيزات الکترونيکي خودرو و شرکتهاي بزرگ خودروسازي امضاء شده ست که دربين آنها نام مراکز و شرکتهاي زير به چشم مي­خورد:

-         Cohda Wireless Pty Ltd

-         Commsignia

-         Continental

-         DANLAW

-         Delphi

-         DENSO International America, Inc.

-         General Motors

-         Honda North America, Inc.

-         Hyundai Motor Company

-         Institute of Transportation Engineers

-         Insurance Institute for Highway Safety

-         Intelligent Transportation Society of America

-         Kapsch TrafficCom North America

-         Kia Motors Corporation

-         Marben

-         Mothers Against Drunk Driving

-         Motor & Equipment Manufacturers Association

-         NAFA Fleet Management Association

-         National Electrical Manufacturers Association (NEMA)

-         National Safety Council

-         NXP

-         Panasonic Corporation of North America

-         Peloton Technology

-         Savari Networks

-         Securing America’s Future Energy (SAFE)

-         Siemens

-         Toyota Motor North America

-         Truck and Engine Manufacturers Association

-         University of Michigan Transportation Research Institute

-         Utah Department of Transportation

-         Virginia Tech Transportation Institute

-         Volvo Group North America

متن نامه در ضميمه خبر قابل مشاهده است.


[1] Vehicle-to-Vehicle Communications: Readiness of V2V Technology for Application, DOT HS 812 014

 

 

 

1395/11/24
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است