صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 همکاري رنو با پروژهSCOOP براي آماده‌سازي زيرساخت خودروهاي مرتبط و خود راننده فردا

 

اول دسامبر 2017- برگرفته از سايت media.group.renault.com

SCOOP يک پروژه پايلوت براي استقرار سامانه­‌هاي حمل‌­ونقل مشارکتي است. اين پروژه اتحاديه اروپا، آزمونها براي آينده ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زيرساخت (V2I) را با بررسي شرايط رانندگي در دنياي واقعي تسهيل مي­کند. اين پروژه با همکاري نهادهاي متعددي در فرانسه شامل وزراتخانه‌­هاي مرتبط، مراجع محلي، اپراتورهاي زيرساخت، دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي اجرا مي‌­شود. گروه خودروسازي رنو از طريق آزمون فناوري جديد برروي خودروهاي رنو مگان با SCOOPهمکاري مي­‌کند و در حال جلب موافقت ناوگان­هاي حمل­‌ونقل براي مشارکت در اجراي اين پروژه نوآورانه مي­‌باشد.

آقاي کريستين تيسوت (Christine Tissot)، مدير پروژهSCOOP در شرکت رنو توضيح مي‌­دهد:«هدف اصلي ما اين است که به ناوگان خودروها و مشتريان رنو چيزي را ارائه دهيم که به رانندگي ايمن‌­تر در جاده‌­ها بي‌انجامد و جريان ترافيک را بهبود بخشد. اين خودروها با يکديگر «صحبت» خواهند کرد و در مورد هر نوع مخاطره، کاهش سرعت ترافيک و تصادفات در جاده‌­هاي پيش رو به هم هشدار مي‌­دهند. شرکت­هاي حوزه زير ساخت مانند اپراتور جاده­‌اي فرانسه (SANEF) نيز اطلاعات لازم را به خودروها ارسال مي‌­کنند که شامل وضعيت ترافيک، کارگاه‌هاي جاد‌‌‌ه‌­اي، محدوديت‌هاي سرعت، تصادفات و خطرات احتمالي هستند.»

ناوگان خودروهاي مگان مجهز به تجهيزات پروژه SCOOP  از فناوري­ اي استفاده مي ­کنند که خاص خودروهاي مرتبط و خود راننده آينده است. اين فناوري شامل حسگرها و رايانه ­هايي است که داده­ هاي خودوريي مانند سرعت، زاويه چرخش فرمان، لغزندگي لاستيک‌ها در شرايط بد آب هوايي، عملکرد برف پاکن و وضعيت کيسه­‌هاي هوا را جمع­‌آوري و تحليل مي‌­کنند. اگر مشکلي تشخيص داده شود، رايانه داخلي خودرو به صورت خودکار پيام هشداري را به تمام خودروهاي داراي تجهيزات SCOOP  و واحدهاي مستقر در کنار مسير ارسال مي­‌کند.

اين واحدها اگر يک حادثه مهم رخ داده باشد، مراکز امدادي را مطلع مي­‌کنند. در مرحله قبل از استقرار، واحدهاي کنار مسير در طول 2000 کيلومتر از جاده­هاي مناطق تعيين شده شامل ناحيه پاريس بزرگ نصب مي­شوند. رايانه داخلي خودرو (OBU) که پيام‌هاي هشدار را منتشر مي­‌کند، از يک پروتکل ارتباطي بي­‌سيم با کارآيي بالا استفاده مي­‌کند که  باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتز کار مي­‌کند و به فناوري G5 ITS معروف است. اين پروتکل براي موجوديت­‌هايي متحرک طراحي شده است و برد ارسال اطلاعات بوسيله آن تا 1000 متر مي‌­باشد. پروتکل به صورت سيستمي به بررسي اصالت هريک از پيامها مي‌­پردازد و آنها را براي پرهيز از هرنوع برخورد در زمان واقعي اجرا مي­‌کند. همچنين تضمين مي­‌کند که داده‌­ها به صورت بي­‌نام مورد پردازش قرار گيرند تا حريم خصوص کاربران حفاظت شود.

نادين لس­لير (Nadine Leclair)، معاون ارشد گروه خودروسازي رنو مي­گويد: «گروه رنو در حال حاضر مشغول صحبت با چندين شرکت فرانسوي است تا از خودروهاي مگان مجهز به تجهيزات SCOOP  در ناوگان‌هاي خودرويي خود استفاده کنند. در مرحله اخير ما به دنبال ناوگان­‌هايي بوديم که بخواهند از آخرين فناوري ارتباطات خودرويي براي آزمون روش‌هايي جديد به منظور حفظ ايمني کارکنان خود در جاده­‌ها استفاده کنند. به کمک پروژهSCOOP  اين خودروهاي آزمونگر هم اينک بخشي از ساختار يک اکوسيستم جديد براي خودروهاي مرتبط و خود راننده در آينده اروپا هستند.»

پروژه SCOOP  اتحاديه اروپا از سال 2014 آغاز شده است و اکنون به لطف وجود 1000 دستگاه خودرو مگان رنو مجهز به تجهيزات آن که در سايت والنسياي اسپانيا توليد شده‌­اند وارد مرحله آزمون عملياتي شده است.

 

1396/09/13

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۹/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است