صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 نامه نماينده کنگره آمريکا در مورد قانون الزامي کردن استفاده از فناوري ارتباطات خودرويي

 

آقاي پيتر دي­فازيو عضو کميته حمل­ و نقل و زير ساخت کنگره آمريکا در نامه مورخ 7 نوامبر 2017 خود به اداره مديريت و بودجه ([1]OMB) اين کشور مي­‌نويسد:

با رشد 25 درصدي آمار تلفات ترافيکي به رقم 37461 کشته در سال 2016 رسيده­‌ايم. هرچند دشوار است اشاره کنيم که چرا روند افزايشي کشته‌­هاي تصادفات ادامه دارد، مي‌­دانيم که 94 درصد اين کشته­‌ها به دليل عامل انساني است. فناوري­هاي جديد از ظرفيت خوبي براي کاهش تلفات بزرگراه‌ها برخوردار هستند. در حالي که دولت ترامپ در مورد سياست‌گذاري خودروهاي بدون راننده فعال نشان داده است، به نظر مي­‌رسد که در حال عقب نشيني از برنامه خودروهاي مرتبط بر روي جاده­‌هاست. در سال 2016 اداره ملي ايمني ترافيک بزرگراه­هاي آمريکا (NHTSA) پيشنهاد قانوني را براي استفاده از فناوري ارتباطات خودرويي موسوم به DSRC را براي همه خودروها ارائه نمود. امروز دولت ترامپ اين قانون را به جلو نمي‌­برد و رسانه‌­ها اعلام کرده­‌اند که آن را رها خواهد کرد[2].

خودروها خودران و خودروهاي مرتبط براي رسيدن به بالاترين منفعت در ايمني، مکمل يکديگر هستند. در واقع خودروهاي مرتبط از قابليت­‌هاي بيشتري در حوزه آگاهي رساني براي کاهش تلفات برخوردار هستند ومي‌­توانند تا 80 درصد از تصادفاتي که دليل آنها حواس­‌پرتي رانندگان به دليل مصرف مشروبات الکلي نباشد را جلوگيري کنند.

برداشت من اين است که دولت ترامپ به دليل تصميم بر کاهش تصدي­‌گيري اين تصميم را گرفته است، اما در خصوص اين موضوع، خودروسازان که بايد از چنين الزامي تبعيت کنند، در زمره حاميان آن قرار دارند. اين فناوري آماده استقرار است و مي تواند نجات دهنده جان ده‌ها هزار نفر در سال باشد. همه اينها نشان مي‌­دهد که به يک قانون براي نهايي کردن استاندارد­ها نيازمند هستيم.

مدافعان ايمني و خودروسازان با قانون پيشنهادي NHTSA موافق هستند. شرکت­هاي فناور که مخالف اين قانون هستند، دليل مخالفتشان، درخواست افزايش پهناي باند و استفاده از محدوده فرکانسي DSRC است. اين درخواست هيچگاه نمي‌تواند اولويتي بالاتر از نجات بخشي جان انسانها و جلوگيري از کشته شدن دهها هزار نفر در سال داشته باشد.

هرچند من از قابليت­‌هاي ايمني بخش خودروهاي بدون راننده هيجان زده هستم. اما آنها نمي­توانند به اينزودي‌­ها جاي خودروهاي با راننده را پر کنند. من و بسياري از آمريکايي­‌ها، همچنان مي­‌خواهيم خودمان با خودروهايمان رانندگي کنيم.

ارتباطات خودرو با خودرو به نحو باور نکردني باعث بهبود منافع ايمني براي همه خودروها، اعم از بدون راننده و با راننده خواهد شد. اين منافع در حوزه ايمني به وقوع خواهد پيوست، اگر اداره بودجه و مديريت اجازه دهد که فراينده تصويب قانون DSRC ادامه يابد.

متن کامل نامه آقاي دي­لازيو به OMB را مي توانيد در اينجا ملاحظه نمائيد.

 


[1] Office on Management and Budget

[2]  البته در لينک زير از سوي وزارت حمل و نقل آمريکا، اخبار منتشر شده در مورد عدم پيگيري دولت براي تصويب قانون مزبور تکذيب شده است:

http://www.landlinemag.com/story.aspx?storyid=71134  

 

 

 

1396/08/21

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۹/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است