صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 مطالعه دانشگاه آلاباما بر روي فناوري نويني که مي تواند خودروها را براي رانندگي ايمن برنامه ريزي کند.

 

24 اکتبر 2017- برگرفته از سايت www.wbrc.com

خودروهاي خودران بسيار «اعجاب انگيز» به نظر مي‌­رسند، اما دانشگاه آلاباما و اداره حمل­‌ونقل ايالت آلاباما در اين زمينه همکاري دارند تا آن را بر روي جاده‌­ها به صورت واقعي وارد کنند.

استان توسکالوسا (Tuscaloosa) اولين جايي است در ايالت آلاباما که تلاش مي­‌کند از ارتباطات راديويي DSRC استفاده کند.

درطول يکسال، تعداد 85 واحد از تجهيزات اين راديو (موسوم به RSU) بر روي چراغ‌­هاي راهنمايي شهرهاي توسکالوسا و نورث پورت (Northport) نصب خواهد شد و اين کار قبل از آنکه خودروها به تجهيزات فناوري DSRC مجهز شوند صورت مي‌­گيرد.

آقاي باهارات بالاسوبرامانيان (Bharat Balasubramanian) مديراجرايي مرکز فناوري پيشرفته خودرو در دانشگاه آلاباما مي­گويد: «فناوري DSRC علائمي را ارسال مي­‌کند و شما به فوايد بسياري مي­‌رسيد.»

DSRC  همان ارتباطات برد کوتاه اختصاصي است و به محض آنکه پياده­‌سازي شود، خودروهاي امدادي مي‌­توانند ببينند که چگونه بوسيله آن در جاده­‌ها کمک مي­‌شوند.

آقاي بالاسوبرامانيان اضافه مي­کند: ساير خودروها نيز علائمي دريافت مي­کنند که اطلاع مي­دهد يک خودرو امدادي از پشت سر به آنها نزديک مي­‌شود.

همه اين 85 واحد DSRC به يک اداره مرکزي مديريت ترافيک وصل خواهند شد و مي‌­توانند اطلاعات خود را به آن ارسال کنند. به گفته مسئولين اين مرکز، اطلاعات و عملکرد واحدهاي DSRC مي­تواند چراغ‌­هاي واقع در تقاطع‌­ها را براي عبور خودروهاي امدادي سبز کند و چراغ مسير ساير خودروها تا عبور خودروي امدادي ا درروضعيت قرمز قرار دهد.

آقاي دکتر باهارات بالاسوبرامانيان مي­‌گويد: «سوالات سختي در اين باب وجود دارند، اينکه آيا مي­توانم به چراغ سبز برسم؟ آيا نياز به ترمز خواهم داشت؟ آيا مي­توانم تلاش کنم در آخرين لحظه از چراغ سبز عبور کنم؟»

در مرحله بعد (در پاسخ به اين سوالات)، خودروهاي دانشگاه برنامه ريزي خواهند شد که اين تجهيزات در کجا به آنها بگويد چه زماني سرعت خود را کم کنند، ادامه حرکت دهند و يا قبل از تغيير وضعيت چراغ، توقف کنند.

در حال حاضر نرم­‌افزار تشخيص اين موارد به صورت عملياتي آماده نشده است. هر چند مي­‌خواهند که خودروها در نهايت به اين قابليت برسند و آگاهي لازم را براي تغيير خط حرکت (جهت باز کردن مسير عبور خودروهاي امدادي) يا توقف در پشت چراغ‌­هاي راهنمايي را به شما بدهند.

افرادي هستند که از هم اکنون خود را در مواجهه با قابليت خود رانندگي خودروها مي بينند و اظهارنظر مي کنند. اين افراد با نظرات متفاوتي که در اين خصوص دارند، جملگي معتقدند که اين برنامه از ظرفيت کاهش تصادفات (به خصوص در تقاطع‌­هاي شهري و در شرايط تخطي عبور از چراغ قرمز توسط برخي شهروندان) برخوردار است.

 

 

 

1396/08/09

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۹/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است