صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 استقرارفناوريV2V بر روي خودروي کاديلاک و نمايش آن براي اجراي کاربردهاي V2I

 

30 مي 2017- برگرفته از سايت media.codillac.com

خودرو سواري کاديلاک CTS يکي از اولين خودروهاي توليد شده مجهز به فناوري ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) در جهان است که اکنون قابليت V2I آن براي ارتباط با زيرساخت جاده­اي با موفقيت در ميشيگان به نمايش گذاشته شده است.

اين خودرو در نمايش­هاي اخير خود و در تعامل با سازمان­هاي جاده­ اي ميشيگان توانسته است داده­‌هاي زمان واقعي را از کنترل کننده­‌هاي چراغ راهنمايي به صورت موفقيت‌­آميز دريافت و پردازش نمايد.

V2I  ارتباط سواري کاديلاک را با زيرساخت اطلاعاتي اطراف آن برقرار مي­‌سازد و امکان هشدار دهي به راننده در خصوص ايمني، وضعيت ترافيک و شرايط محيطي مسيرهاي پيش رو را بوجود مي‌­آورد.

چراغ­هاي راهنمايي واقع در تقاطع­‌هاي (دو خيابان اصلي 12 Mile و13 Mile) در اطراف مرکز فنيGM Warren به امکانات مبتني بر پروتکل ارتباطي DSRC براي ارسال داده­‌هاي زمان واقعي به خودروها مجهز شده­‌اند که احتمال تخطي عبور از چراغ قرمز را به رانندگان هشدار مي­‌دهند. اين هشدار کمک مي­‌کند که از تصميم خطرناک براي ترمز ناگهاني و يا عبور با شتاب از يک تقاطع شلوغ اجتناب شود.

براي تضمين رعايت حريم خصوصي راننده، خودروها هيچ اطلاعات هويتي مانند شماره VIN خودرو و نشاني­‌هاي ثبت شده يا MAC را در پيامهاي خود ارسال نمي‌­کنند. براي مثال، اگر يک خودرو مجهز به اين فناوري (به اصطلاح خودرو مرتبط) از چراغ قرمز عبور کند، چراغ راهنمايي مي­تواند بگويد که خودرويي از چراغ قرمزعبور کرد، اما قادر نخواهد بود که بگويد اين خودرو چه مشخصاتي داشته است و يا اينکه راننده آن را نمي­‌تواند بشناسد. به همين ترتيب از نظر امنيت سايبري، ديواره­‌هاي آتش و ساير ابزارها مورد استفاده قرار مي‌­گيرند تا تضمين شود که پيامهاي DSRC مورد نفوذ قرار نمي­‌گيرند و فقط بين خودروها و زيرساخت مبادله مي­‌شوند. اين فرآيند همان چيزي است که براي رمزنگاري در فناوري V2V برروي کاديلاک CTS مورد استفاده قرارمي‌­گيرد. اداره حمل­‌ونقل ميشيگان (MDOT)، اداره راه ناحيه Macomb (در شرق ميشيگان) و مرکز تحقيق و توسعه جنرال موتورز به يک همکاري براي نمايش قابليت خودروهاي مرتبط و خودران روي ­آورده‌­اند. توسعه فناوري­هاي ايمني مانندV2V  و V2I در زمره کارهاي مقدماتي به منظور تحقق يک آينده ايمن براي خودرهاي مرتبط محسوب مي­‌شود.

راهکار V2V کاديلاک از GPS براي موقعيت­‌يابي خودرو و از DSRC براي ارتباطات استفاده مي­‌کند که قادر است 1000 پيام را در ثانيه تا شعاع 300 متري اطراف خود براي اطلاع ساير خودروها منتشر سازد. خودروهاي مجهز به فناوري V2Vيک شبکه بي­‌سيم اقتضايي تشکيل مي­‌دهند که اجازه مي­دهد اطلاعات بدون نياز به ديد مستقيم، شرايط خوب آب­‌و­هوايي يا پوشش ارتباطات سلولي مبادله شود.

فناوري V2V به عنوان يک قابليت استاندارد بر روي خودروي سواري کاديلاک CTS مدل 2017 در امريکا و کانادا قرار گرفته است و يک موقعيت پايدار براي دسترسي به قابليت­‌هاي ايمني فعال را کامل مي­‌کند.

 

1396/04/25

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۶/۱۳
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است