صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 آغاز حرف زدن خودروهاي فولکس واگن با يکديگر در سال 2019

 

آندره­کروک، 30 ژوئن 2017- برگرفته از سايت www.cnet.com

 وقتي خودروها شروع به برقراري ارتباط با يگديگر مي­کنند، يک موهبت هم براي ايمني راننده و هم براي هدايت مسير فراهم مي­شود. اگر علاقه­‌مند به يک مدل جديد فولکس‌­واگن باشيد و بتوانيد تا سال 2019 صبر کنيد، خواهيد توانست مزه اين فناوري را بچشيد.

شرکت فولکس‌­واگن اين هفته اعلام کرده است که استقرار ارتباطات V2X (ارتباطات خودرو با هر چيز ديگر) را برروي خودروهاي خود از سال 2019 آغاز خواهد کرد. اين خودروها از استاندارد ارتباطات بي­‌سيم 802.11pIEEE   (يا pWLAN) برخوردار خواهند بود که براي «ارتباطات مستقيم و بدون مالکيت درمحيط‌­هاي خودرويي» بين خودروها و زيرساخت­هاي اطلاعات جاده‌­اي در سراسر دنيا طراحي شده است.

فولکس واگن: هيچ چيز خوشحال کننده‌­تر از اين ايده نيست که قادر باشم در گره­‌هاي ترافيکي قرار نگيرم.

اين فناوري خودروها و زيرساخت ارتباطي را قادر مي­‌سازد که پيام­‌هايي را براي خودروهاي ديگر تا فاصله 500 متر منتشر کند. خودروها مي­‌توانند پيام‌هايي را درباره راه­‌بندان­هاي سنگين ترافيکي دريافت کنند، يا از تصادفاتي که به تازگي رخ داده است مطلع شوند و اينکه بدانند قرار است به ناگاه يک خودرو از کوچه­‌اي وارد خيابان شود.

اين فناوري همچنين مي­‌تواند از حسگرهايي براي دريافت داده­‌هايي استفاده کند که به خودروهاي ديگر در مورد يخ­‌زدگي و يا چاله­‌هاي واقع در سطح مسير اطلاع­‌رساني نمايد.

فولک‌س­واگن همچنين به استفاده از اين فناوري بر روي خودروهاي امدادي توجه دارد. تجهيز خودروهاي آتش­نشاني و آمبولانس‌­ها به pWLAN مي­‌تواند به عدم اطلاع از اينکه صداي آژير آنها از کدام سمت مي­‌آيد پايان دهد.

خودروها به يک اتصال دائمي به اينترنت براي انتشار اين پيام‌ها نياز نخواهند داشت، بنابراين مالکين خودروها نگران خريد طرح­‌هاي استفاده از اينترنت و استفاده از شبکه­‌هاي سلولي نخواهند بود pWLAN همه اينها را پاسخگو خواهد بود.

وقتي اين پديده در سال 2019 به ظهور برسد، محدود به «هشداردهي و اطلاع­‌رساني در مورد مخاطرات ترافيک محلي به صورت پيامهاي کوتاه» خواهد بود، اما به ميزاني که خودروسازان و شهرها اين فناوري را بپذيرند، قابليت­‌هاي آن نيز توسعه خواهد يافت. فولکس‌­واگن اميدوار است که اين فناوري را به عنوان تجهيزات استاندارد بر روي خودروهاي خود نصب کند تا به اين ترتيب، جلوگيري از يک تصادف منحصر به کساني نباشد که استطاعت مالي براي خريد مجموعه قابليت­‌هاي چند ده هزار دلاري دارند.

گروه فولکس‌­واگن در گذشته نيز در حول­‌وحوش اين فناوري بر روي خودروهاي جاده­اي خود اقداماتي داشته است.Audi A4  مي­‌تواند با چراغ­هاي راهنمايي در لاس­ وگاس ارتباط داشته باشد و زمان تغيير به وضعيت سبز را به رانندگان اطلاع دهد.

 

 

 

 

1396/04/18

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۸/۲۳
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است