صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 همکاري شرکتهاي U-blox ، Commsignia و NXP براي پيشبرد فناوري V2X

 

29 مي 2017 برگرفته از سايت gpsworld.com

شرکتهاي U-blox ، Commsignia و نيمه هادي NXP همکاري راهبردي خود را به منظور پاسخ به تقاضاي رو به افزايش سريع براي فناوري قابل اطمينان ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با زيرساخت (V2I) اعلام کرده­ اند.

بکارگيري فناوري V2X در بازار آمريکاي شمالي و اروپا، خودروهاي جديد را به قابليتي مجهز مي­کند که به اشتراک امن و بي­‌نام اطلاعات بين خودروها، زيرساخت اطلاعات جاده­‌اي و حتي عابرين پياده تا شعاع يک کيلومتري مي‌­انجامد. به گفته اين شرکتها، فناوري V2X مبتني بر استاندارد IEEE 802.11p تنها فناوري اثبات شده و آماده توليد امروز است که مي­‌تواند به صورت مطمئن، زواياي اطراف خودروها را ببيند. اطلاعات V2X آگاهي رانندگان براي بهبود ايمني، کاهش ترافيک و کاستن از آلاينده‌هاي محيط زيست را افزايش خواهد داد و از اين طريق صرفه­‌جويي­‌هاي واقعي رخ مي‌­دهد و منافعي براي کاربران امروز جاده­‌ها به همراه دارد و براي خودرهاي بدون راننده در آينده مورد استفاده  قرار مي­‌گيرد.

اين همکاري بر پايه توانايي­‌هاي هر سه شرکت ايجاد شده است تا مزيت­‌هاي پايدار نزديک بازار و منافع مشتريان صنعت خودرو را با راهکارهاي اثبات شدني در آينده ارائه ­دهد که سرمايه­‌گذاري­ها را بهينه کرده و مخاطرات را کاهش خواهد داد.

کارخانجات خودروسازي اکنون به دنبال راه‌هايي براي ورود V2X  به بازار هستند که تا پنج سال آينده به جهش 100 درصد پياده­‌سازي برروي خودروهاي جديد برسند. همکاري اين سه شرکت که از پيشروان بازار هستند، بکارگيري فناوري V2X را شتاب خواهد بخشيد و باعث خوشحالي خواهد بود که به راهکارهاي کاملا يکپارچه سخت ­افزاري و نرم‌افزاري در يک سامانه کاملأ آماده به کار و ايمن V2X (منطبق بر الزامات SCMS[1] وزارت حمل­ ونقل آمريکا) مي­‌رسد.

کستاس ميمتيس، مدير راهبردي توليد شرکت U-blox مي‌­گويد: «اين همکاري بر ارائه سامانه­‌هاي آماده توليد V2vV و V2I نظير ماجول ارتباطات V2X ما تمرکز دارد. ما قبلأ در اين بازار با ارائه ماجول معروف THEO حضور يافته­‌ا‌‌‌يم و اين همکاري، موقعيت ما را استحکام مي­‌بخشد و باعث مي‌­شود که به نوآوري­‌هاي سريع‌تر و ارائه راهکارهاي جديد به اين بازار تازه ايجاد شده برسيم. تخصص ما و اين همکاري نشان مي‌­دهد که ازموقعيت منحصر بفردي براي پاسخ به تقاضاي رو به افزايش کارخانجات خودروسازي برخوردار هستيم که بايد خود را با قوانين جديد در بازارهاي کليدي تطبيق دهند.»

راب هوبن، مدير ارشد بخش V2X شرکت NXP نيز مي­گويد: «وضعيت شرکت NXP به عنوان يک پيشرو در فناوري V2X بر اساس ارتباطات برد کوتاه اختصاصي(DSRC)، دليل اصلي انتخاب راهکار RoadLink  اين شرکت از سوي U-blox براي ترکيب با ماجولV2X  خود به منظور رسيدن به يک محصول کارآمد در رده  2+105C صنعت خودروسازي بوده است».V2X  تنها فناوري ADAS است که در زمان واقعي عمل مي­‌کند، پائين­‌ترين زمان تأخير را دارد و همه زوايايي اطراف را براي تسهيل در عملکرد خودروهاي بدون راننده مي­‌بينيد.

 V2Xمبتني برIEEE 802.11p  مکمل نسخه V2X  مبتني بر 5G است که انتظار مي­‌رود يک همزيستي براي آينده قابل پيش‌­بيني داشته باشند. شرکت NXP تا کنون در چندين برنامه آزمايشي و نمايش V2X، از جمله قطار خودرويي شرکت داشته است که هدف آن فاصله­‌گذاري کوتاه بين خودروهاي سنگين در حال حرکت مي­‌باشد.

راهکار RoadLink که اکنون در حال توليد به صورت OEM در آمريکاي شمالي است به تضمين دقت و اطمينان‌پذيري ماجول ارتباطي U-blox برروي يک خودرو کمک مي­‌کند.

ژوزف کواکس، مدير اجراي شرکت Commsignia مي­‌گويد: «اين شرکت با بهترين نرم‌­ا‌فزار V2X بازار را براي ارتباط خودروها با زيرساخت شهر هوشمند به پيش مي‌­راند. ترکيب اين نرم‌ا­فزار با تراشه RoadLink شرکت NXP و ماجول U-bloxبه شرکت­‌هاي خودروسازي کمک مي­‌کند تا از بهبود کارآيي يک راهکار امن و کاملأ يکپارچه براي پياده­‌سازي فناوري V2X برروي خودروهاي جديد استفاده کنند تا در گام بعد به بهبود ايمني و کارآيي جاده­‌هاي خود برسيم»

شرکت­هاي U-blox، Commsignia و NXP، نمايشي زنده از اين همکاري را براي پياده‌­سازي کاربردهاي نجات بخش جان انسانها در کنفرانس و نمايشگاه صنعت خودرو TU که روزهاي 7 و8 ماه ژوئن در ديترويت برگزار مي­‌شود ارائه خواهند داد. در اين برنامه با عنوان «مروري سريع بر V2X ايمن و امن» کاربردهاي زير به نمايش گذاشته مي‌شود:

1-    هشدار نقطه کور(BSW)

2-    هشدار ترمز ناگهاني (EEBL)

3-    هشدار برخورد در جلو(FCW)

4-    هميار تغيير خط حرکت (LCA)

5-    هميار گردش به راست / چپ (LRTA)

6-    هشدار عدم کنترل خودرو (CLW)

7-    هميار حرکت در تقاطع (IMA)

 


[1] Security Credential Management System

 

 

 

 

 

1396/03/20

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۸/۲۳
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است