صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 شرکت جنرال موتورز، فناوري سيسکو را براي به اشتراک‌گذاري طيف فرکانسي ايمني جاده‌اي مورد آزمون قرار مي‌دهد.

 

viagra prodej ostrava

viagra cena bez receptu

ديويد مورگان- 24 ژوئن 2015 -  برگرفته از سايت www.reuters.com

يکي از مديران اجرايي شرکت جنرال موتورز به قانونگذاران آمريکا گفته است:« شرکت جنرال موتورز قصد دارد آزمون فناوري جديد شرکت سيسکو را آغاز نمايد که به خودروهاي سخنگو امکان مي‌­دهد تا باندهاي ارتباطي راديويي را با دستگاه‌هاي Wi-Fi کنار جاده‌اي به اشتراک‌ بگذارند.»

او در متن بيانيه مکتوب خود که روز چهارشنبه 24 ژوئن به وب‌سايت کميته‌ي نظارت مجلس فرستاده شد، مي­‌گويد که اين فناوري مي‌تواند وعده به‌کارگيري دستگاه‌هاي Wi-Fi را با به اشتراک‌گذاري همان باند راديويي سامانه ايمني خودرو با خودرو ((V2V، بدون ايجاد تداخل، محقق سازد.

اين سازنده‌ي خودرو در نظر دارد تا فناوري V2V را بر روي خودروي سواري کاديلاک CTS مدل 2017 پياده کند.

هري لايتسي مدير اجرايي واحد بين­‌المللي تجربيات مشتريان[1] مرتبط در GM مي‌گويد:« ما نسبت به پيشنهاد به اشتراک­‌گذاري باند فرکانسي سيسکو که بر پايه « شنيدن، تشخيص و جلوگيري» است، خوش‌بين هستيم. ما با سيسکو مشارکت داريم و قصد داريم هرچه زودتر فناوري‌شان را مورد آزمون قرار دهيم.»

جنرال موتورز بيانيه خود درباره فناوري V2V را به زيرکميته بازرگاني، توليد و تجارت مجلس پيش از جلسه بررسي فناوري V2V در روز پنج‌شنبه ارائه داده است.

فناوري V2V به خودروها اين امکان را مي‌دهد که با يکديگر صحبت کنند و با استفاده از طيف فرکانسي راديويي 5.9 گيگاهرتزي براي به اشتراک‌گذاري اطلاعات درباره‌ي موقعيت نسبي، سرعت، وضعيت گاز و ترمز خودروها و با هشدار به رانندگان در مورد خطرات احتمالي، از تصادفات جلوگيري مي‌کند. قانون‌گذاران ايمني باور دارند که اين فناوري مي‌تواند در 80 درصد تصادفات خودرويي که بيش از يک خودرو را درگير مي‌کنند به رانندگان هشدار دهد.

اما شرکت‌هاي تجارت الکترونيکي براي به اشتراک‌گذاري همان طيف فرکانسي براي استفاده خدمات Wi-Fi کنار جاده‌اي فشار مي­‌آورند، انتظاري که عده‌اي در صنعت خودروسازي مي‌گويند ممکن است با سامانه‌هاي V2V تداخل کند و مانع عملکرد صحيح آن شود.

بري اينسيگ مدير اجرايي حمل و نقل جهاني شرکت سيسکو که قرار است او نيز براي ارائه بيانيه پيش از جلسه حضور داشته باشد، در متن بيانيه خود بيان مي­‌کند که  «اينترنت اشياء» اين شرکت، شبکه‌ ارتباطي را پديد مي­‌آورد که خودروها را با يکديگرو با واحد‌هاي کنار جاده‌اي مانند پليس و ديگر واحد‌هاي پاسخگوي اورژانسي مرتبط مي‌کند.

او در اين بيانيه مي­‌گويد: «به محض آنکه که ارتباطات خودرو با خودرو بر روي خودورها و کاميون‌هاي سبک به عنوان شاخص‌هاي ايمني بطور گسترده نصب شوند، شرکاي بخش خصوصي و شرکاي دولتي ما سريعا به آوردن مجموعه‌اي کامل از ... مزايا براي مصرف‌کنندگان آمريکايي پاسخ خواهند داد.»

آنتوني فاکس وزير حمل و نقل ايالات متحده آمريکا در ماه گفت که قانون‌گذاران صنعت خودرو، قانوني را تا آخر سال پيشنهاد خواهند داد  که استفاده از فناوري V2V در خودروها را الزامي مي­‌کند. او همچنين اضافه کرد که وزارت متبوعش يک برنامه آزمون مقدماتي را کامل خواهد کرد که تعيين مي‌کند آيا طيف فرکانسي V2V مي‌تواند با واحدهاي ديگر به اشتراک‌ گذاشته شود يا خير.

 


[1]- GM's Global Connected Customer Experience unit

 

 

 

 

1394/05/13

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است