صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 مصاحبه: خودروهاي مرتبط و مديريت هوشمند ترافيک

 

viagra prodej inzerce

viagra pro mlade link

مصاحبه گر آقاي چاد واندروين از سايت  FutureStructure

11 سپتامبر 2014

بهبود مديريت ترافيک يکي از موضوعات اصلي کنگره جهاني ITS سال 2014 در ديترويت بوده است. در اين رابطه، مصاحبه ­اي با آقاي Sameer Joshi از زيمنس انجام شده است تا آخرين اطلاعات و اخبار در مورد سامانه­‌هاي حمل­‌و نقل هوشمند و فناوري­‌هاي اين حوزه را از ايشان جويا شويم.

اين هفته در کنگره جهاني ITS در ديترويت، هزاران نفر از سازمان­‌هاي خصوصي و دولتي در شهر حرکت و موتور (ديترويت) گردهم آمدند تا آخرين­‌هاي سامانه‌­هاي حمل­‌ونقل هوشمند و فناوري­‌هاي اين حوزه را به مباحثه و نمايش بگذارند. بهبود مديريت ترافيک، يکي از موضوعات اصلي کنگره در طول اين هفته بود. در پي اعلان عمومي آغاز به­کار برخي از محصولات جديد و مهم کارخانه زيمنس، فيوچر استراکچر  با Sameer Joshi مدير جابجايي شهري و جاده‌اي اين کارخانه در امريکا گفتگويي داشته‌­است.

از ايشان در مورد خودروهاي مرتبط و خودکار، مديريت ترافيک و اينکه چگونه ITS به بهبود ترافيک در حمل­‌و نقل شهرهاي کوچک و بزرگ کمک مي­کند، سؤالاتي پرسيده‌­ايم.

سئوال 1- به­‌نظر مي­رسد در صنعت، انتظارات متفاوتي در مورد ظهور خودروهاي مرتبط و خودکار وجود دارد. به­‌نظر شما در رابطه با اين فناوري ها، ما اکنون در کجا قرار داريم؟

پاسخ- شهرها به­‌طور گسترده در حال مواجهه با فرصتي براي نوين سازي زيرساخت­‌هايشان هستند و هيچ زماني به اين اندازه براي اين موضوع مناسب نبوده است. در امريکا، به­‌طور مثال، درجه­ کيفي زيرساخت­‌ها براي سال‌­ها نزديک به سقوط بوده است. پاسخ ما به مواردي چون ازدحامات ترافيکي يا تغييرات اقليمي چه خواهد بود؟

يک مسئله اين است که براي امروز بايد امنيت را ايجاد کنيم، نيازها را در نظر بگيريم، زيرساخت­ هايي امروزي را داشته باشيم که مقاوم باشند، اما همچنان هم راه را براي آينده هموار سازيم که در اين رابطه خودروهاي مرتبط قطعا جزئي ضروري هستند. خودروهاي مرتبط مي­‌توانند ما را به حدي برسانند که در ظرف 25 سال آينده، ديگر چراغ راهنمايي در چهارراه‌­ها نداشته باشيم. به اين خاطر که خودروها با يکديگر صحبت مي­کنند و مي­دانند چه­‌کاري را انجام دهند و در چه زماني انجام دهند. چهارراه­‌ها همچنان به­‌طور فيزيکي وجود خواهند داشت، ولي زيرساخت مورد نيازي که بخواهد آن را هدايت کند، کنار خواهد رفت.

از طرف ديگر، خودروها مي­‌توانند با زيرساخت صحبت کنند. اين، همان­‌جايي است که ما مي‌­توانيم بيشترين ميزان ارزش افزوده را از طريق ارتباطات خودرو با زيرساخت در محل ايجاد کنيم.

سئوال 2- در ساختار آينده (FutureStructure)، سعي ما اين است که در نقشي که دولت بايد درساخت سامانه­‌هاي حمل­‌ونقل هوشمند داشته باشد، سهيم باشيم و به­‌نظر مي­رسد اين زيرساخت است که دولت مي­تواند بيشترين تأثير را در آن داشته باشد. بزرگي ابعاد اين کار چه‌­قدر است و براي همراه کردن بخش­هاي عمومي و خصوصي در سرمايه­‌گذاري براي زيرساخت خودروهاي مرتبط به چه نياز داريم؟

پاسخ- اين يک بازي ميان چندين ذينفع است. هيچ طرفي به‌­دنبال انجام آن به‌­تنهايي نيست. بلکه نياز است که تمامي نيروها در يک­جا جمع شوند، تمامي کساني که در کنگره ITS مي­‌بينيد. من فکر مي­‌کنم الان زماني است که بايد اين کار انجام شود. هيچ زماني مانند اکنون وجود نخواهد داشت. .سخت افزار لازم وجود دارد، نرم افزار لازم وجود دارد، زير ساخت ارتباطي لازم هم وجود دارد و اين دليل آن است که چرا شرکت­‌هاي ارتباطي مي­‌توانند با شرکت­‌هايي مانند زيمنس کار کنند تا اين قضيه به‌­وقوع بپيوندد. اما تمام اين اتفاقات حادث نمي­شود، مگر اين­که چارچوب سياست­‌گذاري به­‌وجود آيد. اگر چنين ساختاري وجود نداشته باشد، مانند دويدن بر روي تردميل است، ما قوي­تر خواهيم شد، اما به جلو نخواهيم رفت.

سئوال 3- اين چه‌­معنايي براي حمل­‌و نقل چند وجهي خواهد داشت؟ زيمنس با صنايع حمل­‌و نقل زيادي مانند سامانه ريلي منطقه­‌اي کار مي­کند، در اين ­صورت با وجود خودروهاي مرتبط آيا قادر خواهيد بود زيرساخت جاده‌اي موجود را به نحو بهتري بهينه نمائيد؟ آيا حمل و نقل عمومي با ITS مي‌توانند با هم وجود داشته باشند؟

پاسخ - اين سؤال بسيار جالبي است. براي هردوي اين موضوعات فضا وجود دارد و اينکه در کنار هم وجود داشته و رشد کنند. سامانه‌­هاي حمل‌­و نقل چندوجهي يک واقعيت هستند. با بهينه­‌سازي جاده‌­ها و آزادسازي ظرفيت بر روي آن­ها، ما ترافيک جاده­‌اي را بهتر، سريع­‌تر و کارآمدتر مي­کنيم. اما اين موضوع ساير وجوه حمل و نقل را کنار نمي گذارد. من فکر مي­کنم موضوع چالش برانگيز اين است که چگونه کاري کنيم که آنها حتي بهتر از گذشته با يکديگر کار کنند. اين نقطه­‌اي است که از اين به­ بعد تمرکز بر روي آن خواهد بود. بنابراين من فکر نمي­‌کنم که اين موضوعات با هم مغايرتي داشته باشند، بلکه فکر مي­کنم با يکديگر کار خواهند کرد تا کل سامانه کارآمدتر شود.

سئوال 4- زيمنس اين هفته اعلان‌­هاي عمومي بزرگي در کنگره  جهاني ITS داشته است. مي­‌توانيد توضيح دهيد که اين اعلان­‌ها در چه مواردي بوده است؟

پاسخ - اولي m-60، کنترلر پيشرفته ترافيکي ما بوده است. اين يک کنترلر توسعه­‌پذيراست. دومي هم TACTICS 3.0 است که کارايي بهتر و واسط کاربري گرافيکي بهتري دارد و تجربه استفاده به‌­مراتب بهتري را براي يک مهندس حمل­‌و نقل ايجاد مي­‌کنند. سومي هم محافظ هوشمند [1]   TACTICSاست. محافظ هوشمند يک سامانه مبتني بر سامانه­‌هاي ابري است و اين واقعا هيجان انگيز است. با استفاده از محافظ هوشمند چيزي که قبلا بر روي يک کامپيوتر قرار مي­گرفت، اکنون بر روي سامانه ابري قرار مي­گيرد و اين موضوع قابليت توسعه­‌پذيري زيادي ايجاد مي­‌کند.

از کوچک­ترين شهرها تا بزرگترين ابَرشهرها مي­ توانند از اين ابزارها استفاده کنند. در حال حاضر شهرهاي کوچک و متوسط که نمي­‌توانستند هزينه­‌هاي مديريت ترافيک 24 ساعته در 7 روز هفته را تأمين کنند، قادرند با گوشي­‌هاي هوشمند خود اين کار را انجام دهند.

سئوال 5- اين موضوع خيلي قابل توجه به­ نظر مي­رسد. من يک مهندس حمل­ و نقل نيستم، اما اين­که بتوان با استفاده از تلفن همراه، ترافيک را مديريت کرد، موضوعي است که 10 سال قبل به معناي واقعي کلمه، غيرقابل باور بود.

پاسخ - فناوري امروزي بسياري از چيزها را ممکن ساخته است و ما دقيقا درخط مقدم هستيم و مي­خواهيم استفاده از آن را امکان­‌پذير کنيم.

سئوال 6- شهرهاي ما به­‌طور تاريخي در اطراف يک هسته مرکزي ساخته شده­‌اند تا سامانه­‌هاي حمل‌­و نقلي ما با آنها تطبيق يافته اند. آيا شما فکر مي­کنيد سامانه­‌هاي هوشمند حمل­‌و نقل تأثيري بر نحوه طراحي شهرهاي هوشمندتر آينده دارند؟

پاسخ - اين موضوع براي شهرهاي مختلف، متفاوت است. شهرهاي جديدتر بيشتر با سامانه­‌هاي مدرن حمل ­‌و نقل هماهنگ خواهند بود. اما من گمان مي­کنم براي ايجاد زيرساخت­‌هاي متعارف­‌تر، فناوري مجبور خواهد بود راه­‌هايي را بيابد که روي ساختارهاي موجود تأثيرگذار باشد.

سئوال 7- در مورد شهرهاي متوسط و کوچک­تر چطور؟ جايي که اکثر امريکايي­ها در آن زندگي مي­کنند. به­‌نظر شما سامانه­‌هاي حمل‌­و نقل هوشمند چگونه براين مکان­ها و زيرساخت مرتبط با آن­ها تأثيرگذار هستند؟

پاسخ - اين يک بازار گسترده­ است و نقطه­‌اي است که شما مي توانيد منافع زيادي را از مديريت ترافيک شاهد باشيد. اگر شما به سامانه­‌هايي مرتبط نباشيد، پشت هر چراغ راهنمايي توقف خواهيد کرد، چرا که اين­ها با يک سامانه مديريت ترافيک کنترل نمي نشوند، اينجا جايي است که يک سامانه مبتني بر ابر[2] عالي به‌­نظر مي­رسد. اين سامانه توسعه‌پذير بوده و مي­تواند کوچک يا بزرگ باشد. بنابراين براي يک شهر کوچک، شما مي­‌توانيد وارد شويد و سامانه ­را پياده­‌سازي کنيد و ناگهان شما يک جريان ترافيک بسيار بهتر خواهيد داشت.

بيشتر شهرهاي کوچک تغذيه‌­کننده بزرگراه هاي بين ايالتي هستند. بنابراين با کاهش ازدحام از مبدأ شما مي­توانيد مطمئن شويد که ترافيک به­‌صورت کارامدتري به بزرگراه­‌ها منتقل و سپس خارج مي­شود و اگر همه اين­ها با يکديگر مرتبط باشد، کنترل آن براي يک سامانه مديريت ترافيک به­‌مراتب آسان­‌تر خواهد بود.

اگر اتفاقي براي يک بزرگراه بين ايالتي بيفتد و نياز باشد تا ترافيک از طريق يک شهر کوچکتر تغيير مسير داده شود، از اين طريق بسيار آسان­­‌تر خواهد بود. اينجا جايي است که ارتباطات دروني ترافيکي نقش مهمي را بازي مي­‌کنند و جايي است که شهرهاي کوچک­تر نقش مهم‌­تري را ايفا خواهند کرد.



[1] smartGaurd

[2] Cloud-Based System

 

 

 

 

 

 

(منبع :   www.futurestructure.com)       
1393/08/10

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است