صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 خودروهاي مرتبط: موانع و مسائل حقوقي

 

sertraline alcohol nhs

can you drink alcohol with sertraline read here

برگرفته از يادداشت آقاي Giulio Coraggio در وبلاگ IPT Italy

سوم اکتبر 2014

انتظار مي‌­رود که خودروهاي مرتبط با نرخ رشد مرکب سالانه [1]به ميزان 7/34 درصد از سال 2013 تا 2019، به درآمد 131.9 ميليارد دلار در سال 2019 برسند. اما اين ميزان از رشد با مسائل حقوقي مواجه خواهد بود که نه‌­تنها موارد مربوط به حفاظت از اطلاعات را تحت تأثير قرار مي‌­دهد، بلکه بر مسائل مسئوليت در قبال محصول، الزامات قانوني مخابراتي، امنيت و مخاطرات از دست رفتن داده نيز تأثيرگذار است.

خودروهاي مرتبط، زيرمجموعه‌­اي ازاينترنت اشياء[2] هستند و در رابطه با فناوري­‌هايي قرار مي ­گيرند که قادرند به‌­طور مثال با تشخيص خودروهاي اطراف يا پايش شرايط بدني راننده خودرو مانند کسالت يا خواب آلودگي، از بروز تصادفات رانندگي جلوگيري کنند. به‌­طور مشابه مي توان به فناوري­‌هاي پارک خودکار که به خودروها امکان مي‌­دهد تا به­ صورت خودکار پارک شوند و يا به نمونه خودروي بدون ­راننده گوگل که براي همه هيجان انگيز است، اشاره نمود. علاوه بر اين­ها، خودروهاي مرتبط نه‌­تنها مي‌­توانند با سامانه­‌هاي ترافيکي شهري­ براي يافتن بهترين مسير رسيدن به خانه و يا تعيين فضاهاي موجود براي پارک خودرو تعامل کنند، بلکه قادرند با فناوري­‌هاي خانگي هوشمند، براي مثال به منظور روشن کردن سامانه گرمايشي منزل وقتي خودرو به فاصله 20 دقيقه‌­اي خانه مي رسد، نيز در تعامل باشند.  

 اين موضوع يک کسب و کار عظيم نه‌­تنها براي توليد­کنندگان خودرو و توليدکنندگان تجهيزات اصلي ([3]OEMها)، بلکه براي شرکت­هايي مانند بيمه بوجود مي آورد که مي‌­توانند از اين طريق بر خودروها نظارت داشته و در موارد تصادفات، مسئوليتها را تعيين کرده و به‌­علاوه، ميزان قرارگرفتن در موقعيت‌­هاي خطرناک را کاهش دهند. اما در اين ميان، چه موانع قانوني وجود دارند که بايد توسط خودروهاي مرتبط برطرف شوند؟

الزامات قانوني حفاظت از داده­‌ها

با توجه به تعامل نزديک بين خودروهاي مرتبط و رانندگان آنها، مسائل مربوط به حفاظت از داده­‌هاي خودروهاي مرتبط شبيه به مسائلي است که از قبل در مورد اينترنت اشياء و فناوري‌­هاي پوشيدني[4] مطرح شده ‌‌اند.  در اينجا منظور از فناوري پوشيدني، فناوري است که در آن لباس­‌ها و لوازم جانبي قابل پوشيدن که با کامپيوتر و فناوري‌­هاي الکترونيکي پيشرفته ترکيب شده اند، مورد استفاده قرار مي گيرد.  داده‌­هايي که توسط خودروهاي مرتبط توليد مي­‌شوند، اگر قابل اتصال به يک فرد باشند، «داده‌­هاي شخصي» محسوب مي­شوند. اين موضوع در مورد خودروهاي مرتبط با يکديگر پيچيده­تر هم مي‌­شود. در واقع، خودروها بيش از ساير وسايل، قابل استفاده توسط کاربران مختلف هستند. آيا بايد به دليل چنين خصوصيتي هربار که خودرو روشن مي­شود، يک رضايت آگاهانه در مورد حريم خصوصي براي پردازش داده‌­هاي شخصي از کاربر دريافت شود؟ و در صورتي که دريافت اين رضايت لازم است آيا دريافت يک رضايت اوليه کفايت مي‌­کند؟ يا براي استفاده از هر کاربرد در خودرو، کاربر بايد رضايت خود را اعلام کند؟ آيا اين امکان وجود دارد که براي استفاده از برخي از کاربردهاي اوليه خودرو، الزامي به دريافت رضايت کاربر نباشد؟

علاوه بر اين، چگونه اطلاعاتي که توسط خودروهاي مرتبط توليد شده‌­اند، قابل استفاده هستند؟ چه کسي مالک اين اطلاعات است؟ طرف­‌هاي زيادي مانند صاحبان خودرو، کاربران، فروشندگان خودرو، OEMها و خودروسازان در اين رابطه درگير هستند. چه کسي بايد داده‌­هايي را که توسط خودروها توليد مي‌­شوند کنترل کند؟ از سوي ديگر، در خصوص خودروسازان غيراروپايي نيز يک مسئله ديگر در مورد انتقال داده‌­ها وجود دارد. زماني که خودروسازان مي­خواهند داده‌­هاي دريافت شده از خودروهاي مرتبط را به خارج از اتحاديه اروپا بفرستند، آيا به رضايت ديگري از طرف کاربران نياز دارند يا مي‌­توانند بر قوانيني مانند آنچه که بندهاي قرارداد استاندارد ناميده مي­شود، تکيه کنند؟ آيا انتقال داده­‌ها به معناي لزوم تأمين خدمات در خصوص خريد خودرو از يک نهاد غير اروپايي است؟

پاسخ به سؤال­هاي فوق بايد بر اساس خصوصيات هر مورد داده شود.

الزامات قانوني مخابراتي

در خصوص خودروهاي مرتبط مسئله اين است که آيا توليد کنندگان خودرو/OEM ها تحت دامنه مقررات مخابراتي قرار مي­‌گيرند؟

در حقيقت مسئله اين است که اگر اين سازندگان به معناي تأمين‌­کنندگان خدمات ارتباطي الکترونيکي براي مقاصد مقررات مخابراتي در نظر گرفته شوند، آيا به يک گواهي/مجوزعمومي از مقامات مخابراتي نياز دارند؟ اين موضوع باعث مشموليت تعهدات قانوني مخابرات در مورد آنها مي­‌شود که اين مسئله‌­اي سنگين براي هر نهادي است که اپراتور مخابراتي نيست. علاوه بر اين ممکن است به‌­نظر برسد که اين تعهدات با نوع داده‌­اي که منتقل مي­‌شود، نامتناسب است. همچنين از آن­جا که بيشترخودروسازان خودروهاي توليدي خود را درسطح جهان مي‌­فروشند، آيا بايد از قوانين هر کشوري که خودروها را به آن مي‌­فروشند، تبعيت کنند؟ چندپارگي مقررات در چنين بخشي ممکن است باعث به‌­وجود آمدن يک مانع اصلي براي رشد چنين فناوري شود. اينها مسائلي است که مسئولين مخابراتي ايتاليا، AGCOM و مسئولين تنظيم مقررات مخابراتي بريتانيا، OFCOM، به­‌عنوان قسمتي از رايزني در مورد اينترنت اشياء با آن مواجه هستند و بر اساس موضوعاتي که ما با آنها مطرح مي­‌کنيم، سعي خواهند کرد تا اقداماتي را براي رفع موانع انجام دهند.

مخاطرات سايبري

با توجه به ميزان داده دريافت شده از خودروهاي مرتبط، مسئله اين است که چگونه اين داده‌­ها بايد در مقابل حملات سايبري محافظت شود؟ همچنين آيا اين داده­‌ها بايد در خودرو ذخيره شوند يا فقط بايد به يک پايگاه داده ابري منتقل شوند؟چه اقدامات امنيتي بايد پياده‌­سازي شوند تا از خودروهاي مرتبط در برابر هکرها محافظت شود؟

همان­طور که قبلا با اشاره به IOT (اينترنت اشياء) مطرح شد، پاسخ به اين سوالات هميشه در مقررات وضع شده يافت نمي‌­شود. به‌­طور ويژه مقامات حفاظت از داده‌­هاي ايتاليا اغلب به تدوين دقيق اقداماتي امنيتي­ پرداخته‌­اند که با پياده‌­سازي آن­ها داده‌­ها را از دسترسي غيرمجاز حفظ کنند. با اين وجود سطح اقدامات امنيتي با سطح حساسيت داده‌­هاي جمع‌­آوري شده افزايش خواهد يافت. همچنين مقررات حريم شخصي اتحاديه اروپا براي هر نوع پردازش داده‌­اي گسترش خواهد يافت، و اين يعني الزام قانوني «آگاهي­‌رساني نقض داده»، که يک الزام جديد براي خودروسازان به‌‌­وجود مي‌­آورد.

مسئوليت در قبال حوادث

مقررات کنوني تعيين مي­‌کنند که در حالت کلي مالکين خودرو مسئول تصادفاتي هستند که با خودروهايشان اتفاق مي­ افتد و موظف هستند که تحت پوشش بيمه قرار گيرند. با اين وجود، آيا در خصوص خودروهاي خودراننده[5] يک مجموعه قوانين مسئوليتي براي OEMها وجود دارد؟ آيا اين موارد بايد به‌­صورت قرارداد بين خودروسازان و خريداران تنظيم شود؟ آيا اين نوع از تصادفات تحت مقررات مسئوليت در قبال محصول قرار مي­‌گيرد که هر نوع محدوديتي را سلب مي­ کند؟ علاوه بر اين­ها، چه نوع بازرسي و تأييديه‌­هايي توسط مقامات محلي قبل از اجازه براي فروش چنين خودروهايي مورد نياز است؟ اين مي‌­تواند يکي از مسائل اصلي باشد که باعث تأخير درراه اندازي دستگاه­هايي مانند خودروي بدون راننده گوگل است.

موارد فوق تنها بخشي از مسائل قانوني است که مي‌­توانند بر خودروهاي مرتبط تأثيرگذار باشند و با توسعه فناوري بسيار بيشتر هم خواهند شد. ديدن اين که چگونه خودروسازان با اين مسائل مواجه مي­شوند، جالب خواهد بود و کنفرانس خودروهاي مرتبط که در 12 و 13 نوامبر 2014 در شهر تورينو برگزار مي­‌شود فرصت خوبي خواهد بود تا رويکردهاي مختلف از صنعت تا بخش­هاي ديگر مورد بازنگري قرار گيرد.

 


[1] Compound Annual Growth Rate

[2] Internet of Things

[3] Original Equipment Manufacturer

[4] Wearable Techonolgies

[5] Self-driving

 

 

 

 

 

(منبع :   وبلاگ IPT Italy)       
1393/07/22

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است