صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 تصميم دولت آمريکا در هفته هاي آينده: تعيين بهترين مسير کاري براي انجام فعاليت هاي بيشتر در زمينه توسعه فناوري ارتباطات خودرويي

 

mixing ibuprofen and weed

mixing ibuprofen and weed read here

narcan vs naltrexone

naloxone vs naltrexone

اداره ايمني ترافيک بزرگراه هاي ملي (NHTSA) از عمل به دو ضرب العجلي که خود در راه اجباري ساختن فناوري خودروي هوشمند وضع کرده بود، بازماند. مطابق دو تاريخ تعيين شده، خودروهاي نسل آينده بايد مجهز به فناوري هاي ارتباطي و سامانه‌هاي ترمز خودکار براي پيشگيري از برخورد از روبرو شوند.

در ژانويه 2013 ديويد استريکلند مدير NHTSA برنامه خود را براي تصميم گيري در مورد وضع قانون اجباري ساختن نصب تجهيزات ارتباطي در خودروهاي جديد با هدف کاهش احتمال بروز تصادفات اعلام نمود. فناوري خودروي هوشمند موضوع يک آزمون بزرگ ميداني يکساله در آن آربور ميشيگان با حضور 3000 خودرو بود. در اين آزمون خودروها و تجهيزت ارتباطي کنار جاده‌اي با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند تا از طريق مبادله اطلاعات به کاهش تصادفات و کاهش ازدحام ترافيکي ياري رسانند.

اداره NHTSA در روز سه شنبه هفتم ژانويه اعلام نمود که وزارت حمل و نقل و NHTSA پيشرفت قابل ملاحظه اي در تعيين بهترين مسير کاري جهت انجام فعاليت هاي بيشتري در زمينه توسعه فناوري ارتباطات خودرويي حاصل کرده‌اند و انتظار مي رود در هفته هاي آينده تصميم خود را عملي سازند.

اداره NHTSA خاطر نشان مي‌سازد که راه بندانهاي ترافيکي هرسال هزينه اي بالغ بر 88 ميليارد دلار بجاي مي‌گذارند و باعث هدر رفتن 2.8 ميليارد گالن بنزين در توقف هاي ترافيکي مي‌شوند. اين اداره مي گويد ارتباطات خودرويي مي تواند باعث کاهش 80 درصد از تصادفات ميان خودروهاي سبک شود.

استريکلند در سخنان جداگانه اي در ماه مي اعلام کرد که او تصميم گيري در مورد اجباري ساختن نصب سامانه‌هاي ترمز خودکار در خودروها و کاميون هاي جديد را در راستاي کاهش تصادفات روبرو، به انتهاي سال جاري ميلادي موکول کرده است.

اگر تعداد زيادي از خودروهاي جديد به سامانه ترمز خودکار يا به عبارتي ترمز پويا مجهز شوند، خواهند توانست تصادفات قريب‌الوقوع را شناسايي کرده و در صورت ناتواني راننده در ترمز گرفتن به موقع، بطور خودکار اين عمل را انجام دهند. اين سامانه‌ها آنقدر هوشمند هستند که در صورت ناکافي بودن نيروي ترمز اعمالي از سوي راننده، با اعمال نيروي مکمل باعث کاهش احتمال بروز تصادف شوند.

ماه گذشته استريکلند چنين اظهار داشته بود که او هنوز به برآورده ساختن ضرب العجل 31 دسامبر اميدوار است. برخي خودروسازان چنين مي‌انديشند که NHTSA بهتر است پيشنهاد افزودن ترمز خودکار را به ويژگي هاي پيشرفته مشخص شده در برنامه ارزيابي خودروي جديد (New Car Assessment program) ارائه کند.

اين فناوري مبتني بر حسگر مي تواند يک تصادف از روبرو با خودرويي ديگر يا يک عابر پياده را قبل از رويداد آشکارسازي کند و به راننده هشدار دهد اقدامات اصلاحي انجام داده يا خود ترمز خودکار اعمال نمايد.

اين سامانه‌ها از طريق توليد پيام هاي هشدار مناسب و ميانجي گري هاي خودکار در جهت پيشگيري از تصادف، اميدهاي بزرگي براي نجات جان صدها يا هزاران نفر از تصادفات مرگبار جاده اي برانگيخته اند. حوادثي مانند برخورد از روبرو يا خارج شدن از جاده مسئول بيش از 60 درصد از تصادفات جاده اي هستند. فناوري نوين مي تواند تا اندازه زيادي اين رقم را کاهش دهد.

استريکلند به کنگره گفته است که اداره NHTSA توانايي و در عين حال مسئوليت تخمين اثربخشي اين سامانه هاي پيشگيري از برخورد را دارد بدون اينکه نياز به چند سال انتظار براي گردآوري داده هاي تصادفات در جهت وضع قوانين لازم در راستاي نجات جان انسانها را داشته باشد.

اداره ملي ايمني حمل و نقل از NHTSA مي‌خواهد نصب فناوري هاي پيشگيري از برخورد روبرو، ترک مسير حرکتي، کنترل تطبيقي گشت و ترمز خودکار را در تمامي خودروها اجباري سازد.

اما خودروسازان با قوانين اجباري جديد مخالف هستند و مي گويند که استقرار اين فناوري ها مي‌تواند هزاران دلار به هزينه هر خودرو يا کاميون جديد بيافزايد.

تاکنون اداره NHTSA تنها به اجباري ساختن نصب سامانه کنترل الکترونيکي پايداري (ESC) اکتفا کرده است، سامانه اي که به خودروها کمک مي کند از واژگون شدن يا خارج شدن از جاده در اثر ترمز ناگهاني اجتناب کنند.

حتي اگر NHTSA با پيشبرد اين پشنهاديه موافقت کند، لازم است فرايند کامل تدوين پيش نويس قانون را از سر بگذراند. خودروسازان قبل از اجباري شدن الزامات 18 ماه وقت خواهند داشت، بدين معني که اين قوانين تا ارائه مدلهاي 2017 خودروها اجباري نخواهند شد.

توصيه هاي ارائه شده توسط NHTSA محتملا خودروسازان را وادار خواهد ساخت فناوري هاي پيشرفته را به خودروهاي بيشتري بيافزايند. صنعت خودرو اغلب استقرار فناوري هاي پيشرفته ايمني را قبل از اجباري شدن بطور وسيعي پذيرفته است.

در سال گذشته بيش از 34 هزار مورد تلفات جاده اي در ايالات متحده روي داد که 5.3 درصد بيشتر از بالاترين رقم ثبت شده از سال 2008 تاکنون بوده و اولين مورد افزايش طي شش سال گذشته را نشان مي داد.

ائتلاف خودروسازان بزرگ که نماينده سه خودروساز بزرگ ايالت ديترويت (تويوتا، فولکس واگن و سايرين) است، اين فناوري ها را مورد ستايش قرار داده ليکن با اجباري شدن آنها مخالفت مي ورزد. اين ائتلاف خاطر نشان ساخته که نصب سامانه هاي الکترونيکي مورد بحث مي‌تواند بين 1000 تا 3500 دلار به قيمت هر خودرو بيافزايد. ليکن با ارتقاي سامانه ها هزينه آنها نيز کاهش خواهد يافت زيرا اغلب آنها نرم افزاري هستند.

زماني طولاني تا راه يافتن سامانه‌هاي ايمني پيشرفته به درون خودروهاي معمولي باقي مانده است. موسسه بيمه ايمني بزرگراهها تخمين زده است که حداقل 30 سال طول مي کشد تا سامانه هاي مهم ايمني در 95 درصد خودروهاي موجود بر سطح جاده ها مستقر شوند.

(منبع :   The Detroid News)       
دوم ژانويه 2014

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است