صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك

 

گروه پژوهشي فنآوري اطلاعات - جهاد دانشگاهي صنعتي شريف
حبيب رستمي
حميدرضا عطائيان
it@jdsharif.ac.ir
چكيده
   كنترل تردد خودروهاي شخصي در مناطق پر ازدحام شهري به روش‌هاي مرسوم كنوني و بر اساس مراقبت عوامل نيروي انتظامي، با مشكلات و نواقص متعددي همراه است. با استناد به برخي مطالعات اوليه در تعدادي از شهرهاي بزرگ دنيا، به نظر مي‌رسد كه بهره‌برداري از فنآوري‌هاي نوين رديابي بتواند پاسخ مناسبي براي حل اين مشکلات و رفع نيازهاي مديريتي كلان‌شهرها به منظور کنترل و  كاهش حجم تردد خودروها باشد. كاربرد اين نوع فنآوري‌ها و ايجاد سامانه‌هاي خودكار كه به داده‌ورزي عوامل انساني وابسته نباشند، به شناخت كامل نيازهاي شهروندان و آگاهي از اهداف و راهبردهاي مديريت امور شهري احتياج دارد. در  اين مقاله با بررسي اهداف و سياست‌هاي اوليه در مورد كنترل مكانيزه طرح ترافيك، اجزاء سامانه مناسب براي اين منظور مورد بررسي قرار مي‌گيرد و ضمن آن به مسئله اصلي انتخاب فنآوري بخش جمع‌آوري داده‌ها از سطح معابر پرداخته مي‌شود. به اين منظور فنآوري‌هاي محتلف در حوزه جمع‌آوري خودكار داده‌هاي رديابي مورد مطالعه قرار گرفته و ويژگي‌هاي هر يك به لحاظ معايب و مزايا تشريح مي‌گردد. در انتها، فنآوري‌هايي كه در موقعيت‌هاي آزمايش شده با نتايج بهتري همراه بوده‌اند معرفي مي‌شوند.

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۱/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است