صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 کاربرد شماره 2: اولويت دهي عبور براي خودروهاي اورژانسي در تقاطع هاي مفروض

 

امكان اينكه با نزديك شدن خودروي اورژانس به يك تقاطع، چراغ راهنمايي در جهت باز شدن مسير عبور آن سبز شود و سپس چراغ راهنمايي به وضعيت عادي بازگردد.

 

 

فرضيات پايه:

1. استفاده از GPS در سامانه،

2. خودروي اورژانس براي اعلام حركت در حالت اورژانس مجهز به يک كليد است. در صورت قرار‌گرفتن اين کليد در وضعيت روشن، اولويت عبور اين خودرو بر روي چراغ راهنمائي اعمال مي‌گردد.

3. برد در نظر گرفته شده براي RSU در اين کاربرد، 100متر مي­باشد (در صورتي كه تقاطع ديگري در اين فاصله نباشد)، در غير اينصورت، براي عدم تداخل با RSUهاي مستقر در تقاطع­هاي ديگر،  برد عملياتي متناسباً کمتر از 100متر تنظيم مي­شود.

4. ملاحظه و رعايت نكات مذكور در استاندارد IEEE 802.11p و استانداردهاي پشتيبان مرتبط با موضوع،

اهداف کاربرد:

اولويت دادن به خودروهاي اورژانس (شامل: خودرو آتش نشاني و اورژانس و...)، هنگام عبور از تقاطع‌هاي مجهز به چراغ راهنما (اولويت عبور خودروهاي اورژانس، از طريق سبز شدن چراغ راهنما تامين مي­شود.)

 نيازمندي و عملکرد سامانه:

1.RSU  با تواتر مشخص، بسته‌هاي اطلاعاتي عمومي (Beacon) خود را ارسال مي‌کند (كه حاوي نوع کاربرد بوده و OBU ها را از ورود به محدوده RSU جديد، مطلع مي­سازد).

2. در پاسخ به اين بسته، OBU خودرو اورژانس، بسته اطلاعاتي خود را ارسال مي­کند (که شامل شناسه خودرو، جهت، مكان و سرعت است).

3. RSU با دريافت بسته اطلاعاتي OBU، پس از ارزيابي اعتبار بسته و تاييد صحت آن، جهت عبور خودروي اورژانس را از بسته دريافتي استخراج مي­کند.

4. پس از تعيين جهت، چراغ راهنما در مسير حرکت خودرو اورژانس سبز مي­شود و چراغ راهنماي ساير مسيرهاي ورودي به تقاطع، قرمز مي­شود تا با عبور خودروهاي جلويي خودرو اورژانس، از حجم ترافيك پيشٍ­رو براي خودرو اورژانس به هر نحو كاسته شده و ترافيك روان ايجاد گردد.

5. پس از عبور خودرو اورژانس ( که با استفاده از داده‌هاي  GPSو سازوكارهاي کمکي ديگر قابل تشخيص است)، چراغ راهنمائي در وضعيت عادي قرار مي­گيرد. 

ملاحظات پياده‌سازي:

1. هرگاه بيش از يک خودرو اورژانس از مسيرهاي مختلف به تقاطع نزديك شوند، تقدم عبور به خودروي اورژانسي كه ترافيك مسير پيشٍ­روي آن تا تقاطع روان­تر بوده و مي­تواند زود تر از تقاطع عبور نمايد، داده مي‌شود. اجراي اين قابليت الزامي نيست و در صورت وجود داده مناسب، نسبت به پياده­سازي آن اقدام خواهد شد.

2. در صورت بكارگيري يك سازوكار عملياتي در سامانه داخلي خودرو اورژانس به منظور سطح­بندي و اعلام درجه اضطرار بيمار در حال حمل از سوي مأمورين اورژانس، اطلاعات اين سامانه براي اولويت­دهي عبور، در شرايط رسيدن همزمان دو دستگاه خودرو اورژانس به محل يك تقاطع، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

 

 

 

 

 

 

 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۶/۱۳
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است