دريافت اطلاعات وضعيت ترافيك معابر شهري و جاده اي از طريق سامانه OBU داخل خودروها كه امكان توليد و ارسال اين اطلاعات را به واحدهاي RSU مستقر در كنار مسير فراهم مي كنند.

فرضيات پايه:
1. اطلاعات خودروهاي داراي OBU توسط RSU جمعآوري ميشود.
2. تجهيزات OBU داراي GPS نيز هستند.
3. ملاحظه و رعايت نكات مذكور در استاندارد IEEE 802.11p و استانداردهاي پشتيبان مرتبط با موضوع،
اهداف کاربرد:
جمعآوري دادههاي ترافيكي به منظور برنامهريزي و مديريت حملونقل جادهاي،
نيازمندي و عملکرد سامانه:
1.RSU با تواتر مشخص، بستههاي اطلاعاتي عمومي (Beacon) خود را ارسال ميکند (كه حاوي نوع کاربرد بوده و OBU ها را از ورود به محدوده RSU جديد، مطلع ميسازد).
2. در پاسخ به بسته اطلاعاتي عمومي، OBUهائي که Beacon مربوط به RSU را دريافت کردهاند، Beacon خود را ارسال ميکنند (که شامل شناسه خودرو، جهت و سرعت است). همچنين در صورت امکان، خودروهايي که به تجهيزات تعيين فاصله بين خودروها مجهز هستند، داده Time Headway را پس از محاسبه در Beacon خود به RSU ارسال ميکنند.
3. RSU اطلاعات Beacon خودروها را پس از تاييد اعتبار، ثبت مينمايد و با استفاده از داده سرعت (هر خودرو) به صورت پنجره لغزنده، متوسط سرعت جريان را محاسبه ميکند. همچنين، با استفاده از دادههاي Time headway خودروها (در صورت وجود)، متوسط اين زمانها را نيز محاسبه ميکند. در نهايت با استفاده از دو اطلاعات اخير، چگالي جريان را محاسبه و ثبت مينمايد.
4. اين اطلاعات مطابق با دستهبندي اطلاعات در تردد شمارهاي وزارت راه، طبقهبندي ميشود (اين اطلاعات شامل متوسط Time Headway، متوسط سرعت جريان، حجم جريان، دما، زمان و تاريخ ميباشد).
5. اطلاعات ثبت شده از OBU ها بهمراه اطلاعات دستهبندي شده، با تواتر مشخص از RSU ها به مركز مانيتورينگ و كنترل (CCR) ارسال ميشود.
ملاحظات پيادهسازي:
1. صورت امکان تعداد محدودي از خودروها (حداكثر7 دستگاه) به تجهيزات اندازهگيري فاصله بين خودروها تجهيز خواهند شد.
2. RSU ها بايد به تجهيزات اندازهگيري دما مجهز باشند.