صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 يافته‌هاي مؤسسه تحقيقاتي ABI RESEARCH: توجه صنعت خودرو به فناوري ارتباطات خودرويي براي توسعه خودروهاي بدون سرنشين- محتمل است DSRC در دهه‌ي آينده توسط فناوري نسل پنجم تلفن همراه به چالش کشيده شود.

 

برگرفته از سايت Business Wire ، لندن - 20 ژانويه 2015

در حاليکه پياده­‌سازي هاي اوليه تجهيزات V2V بر روي خودروها،  در سال‌هاي آينده آغاز خواهد شد- که بخشي از آن توسط کنسرسيوم خودروسازان اروپايي C2C-CC انجام مي شود- توسعه گسترده آن تا قبل از سال 2020 متصور نيست.

دومينيک بونته، مدير اجرايي و معاون رياست مؤسسه تحقيقاتي ABI در اين زمينه مي‌ گويد: توجه صنعت به اهميت ارتباطات V2V و V2I به‌­وضوح در حال افزايش است. همان­‌طور که در "پيش‌­نويس اعلاميه قانون­‌گذاري پيشنهادي براي آغاز پياده­‌سازي فناوري ارتباطات خودرو با خودرو " توسط NHTSAبيان شده‌­است،  اين موضوع بيشتر به‌­دليل نقش کليدي مورد انتظار اين فناوري در توانمندسازي خودروهاي بدون سرنشين مطرح شده ­است. اين فناوري سازندگان تجهيزات اصلي خودروها مانند GM را نيز برانگيخته است که اعلام  کند يک مدل کاديلاکCTS  سال 2017 را به فناوري V2Vشرکت دلفي و ­سامانه پيشرفته دستيار راننده (ADAS) با قابليت کنترل گشت تطبيقي مجهزخواهد کرد. همچنين به‌­گفته وي، ساير سازندگان تجهيزات اصلي خودرو مانند تويوتا و آئودي نيز به فناوري V2V متعهد شده­‌اند.

تعاملات ساختاري شرکت­‌هاي تأمين کننده قطعات خودرو نيز در حال گسترش است، چنان که U-blox جديدالورود به­‌تازگي تملک دارايي‌­هاي مرتبط با فناوري V2V شرکت Lesswire و شراکت با  Cohda Wirelessرا اعلام کرده­‌است.  شرکت Laird امکانات جديدي را براي توليد تجهيزات دورورزي وV2X در شانگهاي افتتاح کرده است  وDenso  درگير آزمونهاي V2X در ژاپن و تايلند مي باشد.

فناوري­ ارتباطات سلولي نيز نقشي را براي ايفا کردن در اين صحنه دارد.  فناوري نسل چهارم تلفن همراه يا 4G قبلاً توسط شرکت هايي مانندVolvo و PSA براي اجراي کاربردهاي غير حساس ايمني V2V مانند تبادل مستقيم اطلاعات حساس ناوابسته به زمان از جمله داده­‌هاي آب و هواي فرا محلي ، شرايط جاده­ و داده‌­هاي ترافيکي بين خودروها مورد آزمون قرار گرفته است.  با اين وجود، همان­طور که GSMA در گزارش جديد خود در مورد فناوري نسل پنجم تلفن همراه (5G)، خودروهاي بدون راننده را به ­عنوان يک کاربرد کليدي 5G معرفي کرده است، تنها با ورود اين فناوري در دهه آينده، که احتمال دارد ارتباطاتي با تأخير کمتر از 1 ميلي ثانيه را ممکن سازد، محتمل است که فناوري اختصاصي DRSC  براي ارتباطات V2V به‌­چالش کشيده شود.

اين يافته ها بخشي از پژوهش هاي ABI در تحقيقات بازار حمل‌­و نقل هوشمند است که V2X، ETC ، سامانه هاي مديريت ترافيک، ITS ، حمل و نقل چند وجهي و خودرو هاي الکتريکي را پوشش مي دهد  و از طريق نشاني زير قابل دسترسي است:

https://www.abiresearch.com/market-research/service/intelligent-transportation-systems/

مؤسسه تحقيقاتي ABI ، تأمين کننده تحليل در عمق و پيش‌­بيني کيفي روندها در مورد ارتباطات و ساير فناوري­‌هاي نوظهور جهاني است. گروه کارشناسان جهاني ABI در دفاتر آمريکاي شمالي ، اروپا ، آسيا به هزاران تصميم گيرنده، بيش از 70 نوع خدمات مشاوره‌­اي و پژوهشي را ارائه مي‌­دهند .

94/04/07

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است