صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 معرفي برنامه چالش بزرگ رانندگي مشارکتي (GCDC)

 

low dose naloxone vs naltrexone

methyl naltrexone vs naloxone

رنامه چالش بزرگ رانندگي مشارکتي يا GCDC رقابتي ميان تيم‌هاي بين‌المللي براي ارايه موثرترين سامانه ارتباط متقابل خودرو و زيرساختار، در سناريوهاي از پيش تعيين شده ترافيکي است. هدف از GCDC شتاب بخشي به پياده‌سازي اين‌گونه سامانه‌ها و کاهش قابل ملاحظه مشکلات ترافيکي در سطح جهان است. برنامه GCDC در حقيقت با همکاري متقابل شرکت‌هاي سامانه‌هاي خودرويي پيشرفته (HTAS) و TNO آغاز گرديده است. حکومت هلند با همکاري صنايع، موسسات پژوهشي و بهره‌برداران جاده‌اي در صدد است با پشتيباني از اين برنامه گام مهمي در کاهش مشکلات ترافيکي اين کشور بردارد.
رانندگي مشارکتي (Cooperative Driving) يک فناوري نويدبخش براي کاهش تراکمات ترافيکي، کاهش انتشار گازهاي آلاينده و پيشگيري از سوانح رانندگي است. سامانه‌هاي مشارکتي اطلاعات زيادي درباره خودروها، مکان آنها، هدف بعدي آنها و شرايط جاده‌اي در اختيار مديران جاده ها و زيرساختارهاي حمل و نقل قرار مي‌دهند و ارتباطي موثر ميان خودروها و نيز ميان خودروها و زيرساختار کنترل ترافيک فراهم مي‌کنند. اين سامانه‌ها که استفاده موثرتري از زيرساختارها به عمل مي‌آورند، باعث کاهش هزينه‌ها و صرف زمين جهت احداث جاده‌هاي جديد مي‌شوند. رانندگي مشارکتي بر مبناي ارتباط هوشمند ميان خودروها و زيرساختارهاي کنترل ترافيک قرار داده شده است. مطالعات نشان مي‌دهند که تا سال 2022 رانندگي مشارکتي باعث کاهش زمان تلف شده در ترافيک ها تا 50 درصد، کاهش تلفات رانندگي تا 8 درصد و کاهش انتشار دي اکسيد کربن و مصرف سوخت تا 5 درصد مي‌شود. چالش مهمي که در زمينه توسعه اين سامانه‌ها وجود دارد عدم هماهنگي ميان شرکت‌هاي خودروسازي و دولت‌هاست. دولت‌ها منتظرنند تا شرکت هاي خودروسازي توسعه سامانه‌هاي رانندگي مشارکتي را به انجام رسانند و شرکت‌ها نيز منتظر ايجاد زيرساختارهاي فني مورد نياز توسط دولت هستند. يکي از اهداف اصلي برنامه GCDC گردهم آوردن تمام ذينفعان است تا توانايي‌هاي بالقوه رانندگي مشارکتي را در سناريوهاي واقعي و بر روي جاده‌هاي عمومي به آنها نشان دهد.
رانندگي مشارکتي با قادر ساختن خودروها به حرکت در نزديکي يکديگر منجر به استفاده موثرتر از زيرساختارهاي موجود مي‌گردد. زمان واکنش انسان بسيار بزرگتر از آنست که رانندگي در نزديکي و پش‍ت سر يک خودروي ديگر را پاسخ‌گو باشد و سامانه‌هاي کنترل سفر تطابقي (ACC) امروزي مشکلات خاص خود را دارند و قادر به تخمين رفتار جريان ترافيکي نيستند. در نتيجه باعث ايجاد امواج ضربه‌اي در طول رشته خودروهاي متحرک مي‌شوند. سامانه‌هاي رانندگي مشارکتي با ارايه اطلاعات کافي در مورد محيط پيراموني خودرو باعث ميرا شدن اين امواج شوک و حتي ممانعت از ايجاد آنها در طول رشته خودروهاي متحرک مي‌گردند.
دوره زماني اين برنامه از 23 مارس 2010 تا 14 مي 2011 بوده و در طي اين مدت سه کارگاه آموزشي براي اطلاع‌رساني درباره برنامه و دستاوردهاي آن برگزار شده است. دراين رويداد دوسالانه، تيم‌هاي تحقيق و توسعه از سراسر جهان به ارايه سامانه‌هاي رانندگي مشارکتي مي‌پردازند. در اولين دور نهايي اين رقابت که مارس 2011 برگزار شده، تيم‌هاي شرکت کننده خودروهاي مجهز شده به سامانه‌هاي رانندگي مشارکتي خود را در جاده‌هاي عمومي از مسير سناريوهاي ترافيکي از پيش تعيين شده عبور داده‌اند. بنابراين GCDC در حقيقت مسابقه‌اي براي نمايش نوآوري است.

 


لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است