صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 آزمون ميداني کاربرد شماره چهار پروژه (هشداردهي ورود خودرو از مسير فرعي به جاده اصلي)

 

marevan panodil

marevan panodil medicinhvader.site marevan feber

کاربرد فناوري ارتباطات خودرويي براي ايمن­ سازي ورود خودروها از يک مسير فرعي به يک جاده اصلي، بويژه در شرايطي که رانندگان عبوري از جاده اصلي ديد کافي نسبت به مسير فرعي نداشته باشند، از جمله کاربردهاي مؤثر در بخش V2I محسوب مي­ شود و در پروژه سامانه ارتباطات خودرويي نيز به عنوان کاربرد شماره 4 منظور شده است.

اطلاعات خودروهاي ورودي از مسير فرعي و خودروهاي عبوري از جاده اصلي با استفاده از تجهيزات ITS نصب شده در نزديکي تلاقي دو مسير و يا بوسيله OBU خودروها، به RSU مستقر در کنار مسير ارسال شده و برمبناي آن، پيام­ هاي لازم براي آگاهي خودروهاي هر دو مسير از طريق اين RSU منتشر مي­ گردد.

 

   

اين پيام­ هاي به ترتيبي که در تصاوير فوق نشان داده شده است بوسيله واحدهاي OBU خودروها به شکل صوتي و يا در وجود صفحه نمايشگر، به صورت تصويري به رانندگان خودروها اطلاع­ رساني مي­ شود.

صحت پياده­ سازي اين کاربرد، پس از بررسي­ هاي متعدد آزمايشگاهي، در اسفند ماه 91 به دفعات به صورت ميداني مورد آزمون قرار گرفت و عملکرد آن مورد تأئيد دستگاه نظارت پروژه واقع گرديد. در اين آزمون­ها به دليل عدم وجود تجهيزات ITS در محل، از تجهيزات OBU و RSU براي تشخيص و دريافت اطلاعات خودروهاي واقع در مسيرهاي فرعي و اصلي استفاده شده است، هر چند که اطلاعات تجهيزات ITS نيز قابل استفاده مي­ باشد.

در اين کاربرد:

  • در صورتي که RSU از وجود خودرو در مسير فرعي آگاه شود، يك بسته اطلاعاتي (Beacon) با هدف دريافت توسط خودروهاي جاده اصلي ارسال مي‌کند (اين بسته شامل هشدار ورود خودرو از مسير فرعي و سرعت آن خودرو است).
  • در صورتي که RSU از وجود خودرو در جاده اصلي آگاه شود،  يك بسته اطلاعاتي  (Beacon) با هدف دريافت توسط خودروهاي مسير فرعي ارسال مي‌کند (اين بسته شامل هشدار حضور خودرو در خط يک مسير اصلي و سرعت جريان ترافيک در جاده اصلي است).
  • در صورتي که موقعيت خودروهاي عبوري در محدوده تخميني 100 متر از محل اتصال دو مسير باشد، پيام­هاي هشدار صوتي و تصويري متناسب با موقعيت خودروها براي آن­ها پخش مي­شود.

به طوري که در بالا اشاره شد، کاربرد هشداردهي ورود خودرو از مسير فرعي به خودروهاي عبوري از جاده اصلي، در زمره کاربردهاي شناخته شده فناوري DSRC قرار دارد.

تصوير زير نمايي گرافيکي از پياده ­سازي اين کاربرد را در ژاپن نشان مي­ دهد که در وب­ سايت شرکت خودروسازي TOYOTA به نشاني www2.toyota.co.jp/en/news/09/09/0903.htm آورده شده است. به نظر مي­رسد اين کاربرد هم ­اينک در برخي از نقاط اتصال مسيرهاي فرعي و اصلي در جاده­ هاي ژاپن مورد استفاده قرار مي­ گيرد.

 

 

 

 

 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است