صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 آزمون ميداني کاربرد شماره نه ( اعلام رخداد تصادف )

 

acquistare cialis originale on line

cialis generico

اجراي كاربرد اعلام رخداد تصادف نياز به يك الگوريتم همه ­پخشي چندگامي دارد تا پيغام­ هاي تصادف را به ديگر خودروهاي مرتبط در مسير تصادف برساند. در سال­ هاي اخير الگوريتم­ ها و مكانيزم­هاي مختلفي براي ارسال چندگامي ارائه شده­اند. چالشي كه اين الگوريتم­ها با آن روبرو هستند اين است كه هر چه تعداد خودروهاي شركت كننده در فرآيند باز ارسال بسته تصادف بيشتر شود (يا به عبارتي چگالي بيشتر شود)، تعداد باز ارسال­ ها بيشتر مي ­شود كه به نوبه خود تصادم و ازدحام در شبكه را نتيجه مي­ دهد. در حقيقت مي­ توان گفت الگوريتم­ هاي چندگامي ارائه شده تلاشي است براي رفع اين مي­ دهد. در حقيقت مي­ توان گفت الگوريتم­ هاي چندگامي ارائه شده تلاشي است براي رفع اين مشكل. به همين جهت، در راستاي هدف كاربرد شماره 9 پروژه، الگوريتم­ هاي متعددي مورد بررسي (چه نظر از كارآيي و چه از نظر قابليت پياده­ سازي)  قرار گرفتند. تحقيقات گسترده انجام شده براي يافتن يك الگوريتم ارسال چندگامي كه هم از ديدگاه تئوري و هم به لحاظ پياده­ سازي عملي بهترين جواب را ارائه دهد، در نهايت به انتخاب الگوريتم   (Inter-Vehicle Geocast) منتهي شد. امكان پياده­ سازي با توجه به تجهيزات مورد استفاده در پروژه و توزيع­ شد­گي الگوريتم از مهم‌ترين دلايل انتخاب اين الگوريتم بوده است. در آزمون­ هاي مربوطه تمامي نكات و عوامل مورد نظر در تعيين بهينگي و مناسب بودن الگوريتم در محيط واقعي مد نظر قرار گرفته­ اند و نتايج بدست آمده اين نكته را تاييد­ كرده ­است.

اين کاربرد با استفاده از 4 دستگاه خودرو در تاريخ 19 آذر 91 در بزرگراه تهران- كرج مورد آزمون قرار گرفت. نتايج آزمون، صحت مكانيزم ارسال چندگامي را با توجه به پياده ­سازي الگوريتم نشان داد، به طوري كه ارسال­ ها با تاخير بسيار كمي همراه بودند.  عملکرد واسطه ­هاي تهيه شده براي نمايش صوتي و تصويري بسته­ هاي ارسالي در داخل خودرو نيز در اين آزمون ارزيابي شده ­اند.

 

 

 

 

 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است