صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 تدوين نقشه راه فناوري ارتباطات خودرويي در کشور

 

rescue inhaler spacer

otc asthma inhaler website
مجري پروژه سامانه ارتباط هوشمند خودرويي اعلام كرد: هدف بزرگ اين پروژه، تدوين نقشه راه توسعه فناوري ارتباطات خودرويي در كشور است كه بر اساس نتايج حاصل از اجراي طرح پايلوت، نهايي خواهد شد.
به گزارش «پرشين خودرو»، حبيب رستمي افزود: نسخه هاي اوليه نقشه راه، بر اساس مطالعات انجام شده و پروژه هاي مشابه خارج از كشور تنظيم شده ولي لازم است با تحليل پروژه پايلوت همراه شود و در اين تحليل بايد ذي‌نفعان اصلي پروژه همچون ادارات راه و شهرسازي استان‌ها، راهداري، پليس راه، هلال احمر، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، كنترل ترافيك شهرداري‌ها و ساير نهادهاي مطالعاتي و تحقيقاتي همكاري كنند.
وي ادامه داد: هدف پروژه سامانه ارتباط هوشمند خودرويي اين است كه سامانه اي با استفاده از فناوري ارتباطات خودرويي، طراحي و پياده سازي شود كه سطح ايمني خودروها را ارتقا دهد. به اين معنا كه رانندگان به كمك اين سامانه اطلاعاتي را دريافت كرده و نسبت به حوادث يا موقعيت هاي پيش رو آگاهي يافته و از ورود به شرايطي كه منجر به تصادف مي شود خودداري كنند.
رستمي با بيان اين كه سامانه مذكور، يك سامانه ايمني اكتيو (فعال قبل از تصادف) مبتني بر فناوري ارتباطات خودرويي است، اضافه كرد: با نصب سامانه حمل و نقل هوشمند خودرويي بر روي خودروها، اين خودروها با يكديگر و با تجهيزات كنار جاده اي ارتباط برقرار مي كنند و از وضع ساير خودروها و محيط اطراف مطلع مي‌شوند و راننده مي‌تواند بر اساس اطلاعاتي كه به اين ترتيب بدست مي آورد، تصميم مناسب را در زمان مناسب اخذ كند.
به گفته وي، خودروهاي مجهز به اين فناوري اطلاعاتي در خصوص گلوگاه هاي ترافيكي و نقاط پرحادثه را از خودروهاي اطراف و نيز از مراكز كنترلي دريافت مي كنند.
همچنين خودروهايي كه از نزديكي اين تجهيزات عبور مي كنند، اين پيام ها را دريافت كرده و به آگاهي رانندگان مي رسانند تا مانع ورود آنها به صحنه‌هاي خطرآفرين شوند. 
مجري طرح CVT تصريح كرد: فناوري ارتباط هوشمند خودرويي علاوه بر افزايش ايمني رانندگان، سبب روان شدن ترافيك، كاهش حوادث و كاهش مصرف سوخت مي شوند. اين قابليت ها سبب شده سرمايه‌گذاري زيادي هم توسط دولت ها و هم توسط بخش خصوصي روي اين فناوري صورت بگيرد. 
رستمي تصريح كرد: هدف دولتها از توسعه اين فناوري، حفظ سرمايه‌هاي ملي از جمله نيروي انساني و محيط زيست است و بخش خصوصي نيز به دليل استعداد اقتصادي بسيار بالايي كه اين فناوري دارد از آن حمايت مي كند. 
وي افزود: شركت هاي بيمه در دنيا به اين نتيجه رسيده اند كه فناوري CVT ظرفيت كاهش تصادفات را دارد و از آن استقبال كرده اند زيرا با تجهيز خودروها به اين سامانه و فراهم شدن زيرساخت ها، تصادفات كاهش يافته و خسارات كمتري توسط بيمه ها پرداخت مي شود.
رستمي يادآور شد: كاربردهاي اين فناوري در دو بخش كاربردهاي بر بستر ارتباط خودرو با خودرو (Vehicle to Vehicle) و نيز كاربردهاي بر بستر ارتباط خودرو با تجهيزات زيرساختي (Vehicle to Infrastructure) تعريف شده و در پروژه اي كه با حمايت ايدرو در دست اجراست 3 كاربرد V2V و 6 كاربرد V2I پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: پروژه اكنون در مرحله طراحي كاربردها و آزمون كاربرد در محيط ميداني آزمون شده و در مرحله اجراي پايلوت است. در اين مرحله، تجهيزات روي وسايل نقليه منتخب نصب مي شود و در مسير تعيين شده در بازه زماني 3-4 ماهه زير بار، مورد آزمون قرار مي گيرد و داده ها نيز در يك مركز كنترل و مانيتورينگ جمع آوري و تحليل مي شود تا بر اين اساس، گام هاي بعدي برداشته شود.
وي با اعلام مشخص شدن مسير اجراي پايلوت سامانه هوشمند خودرويي گفت: تجهيزات در مسير پايلوت و با متدلوژي خاص در 30 نقطه نصب مي شود كه از منطقه 22 شهرداري تهران آغاز و تا كرج و سپس قزوين و گردنه كويين در مسير بزرگراه قزوين- رشت ادامه مي يابد. اين مسير همچنين مناطقي از شهر قزوين را نيز در بر مي گيرد كه موافقت مراجع مسئول در اين خصوص جلب شده است. 
مجري پروژه CVT ابراز اميدواري كرد پس از اجراي مرحله پايلوت، نتيجه عملياتي آن در اختيار ذي نفعان طرح قرار گيرد. 
وي همچنين عنوان كرد: به موازات اجراي طرح، بايد الگوي كسب و كار اين فناوري هم استخراج شود كه در آينده چگونه بايد خود را اداره كند و نهادهاي حامي، سرمايه گذار و مالك خودرو چه نقشي دارند و چه هزينه هايي بايد بپردازند. اينها از جمله موضوعات و مسائلي است كه اميدواريم در مسير تنظيم شده در زمان خود به پاسخ اين مسائل برسيم.
پروژه سامانه ارتباط هوشمند خودرويي (CVT) با حمايت ايدرو بعنوان يك پروژه ملي از سال گذشته در دستور كار جهاد دانشگاهي دانشگاه صنعتي شريف قرار گرفته است.

 

 


لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۱/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است