صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 مصاحبه با آقاي آندرياس ماي مدير گروه راه حل‌هاي كسب و كار اينترنتي در صنعت خودرو از شركت سيسكو

 

در مصاحبه‌ زير مسايل مهمي با آقاي آندرياس ماي از متخصصين ارتباطات شركت سيسكو در ميان گذارده شده است:

  • چگونه مي‌توان مدل‌هاي كسب و كار V2X توانمند ايجاد كرد و فرصت‌هايي با حجم چندين ميليارد دلار براي جامعه خلق نمود؟
  • كدام سياست‌هاي نوآورانه دولت، تسريع كننده تبديل مفهوم خودروي مرتبط به واقعيت خواهند بود؟
  • جذابيت فناوري ارتباطات خودرويي براي بازار چگونه است؟

مصاحبه با آقاي آندرياس ماي مدير گروه راه حل‌هاي كسب و كار اينترنتي در صنعت خودرو از شركت سيسكو

  • نقش شما در بازار خودروهاي مرتبط چيست؟

شركت سامانه‌هاي سيسكو از طريق ارتباطات گسترده خودرو-خودرو و خودرو-زيرساخت و همچنين رايانش ابري در ارتباطات خودرويي، امكان ارائه خدمات نويني را در عرصه خودروهاي مرتبط پديد آورده است.

تيم تحت نظر من، گروه راه حل هاي كسب و كار اينترنتي (IBSG) بر روي اين موضوع مطالعه مي‌كند كه اتصال خودروها به شبكه‌هاي ارتباطي چه فرصت‌هايي براي خلق مدل هاي كسب و كار نوين و سود چند ميليارد دلاري براي جامعه و گستره وسيع صنايع در دهه آينده به وجود خواهد آورد.

  • به نظر شما چه پيشرفت‌هاي عمده‌اي در سال 2011 در صنايع ارتباطات خودرويي V2V/V2I به وجود آمده است؟

مهمترين نقطه عطف اين بود كه رسانه‌هاي عمومي اين ايده و بويژه نتيجه مطالعه NHTSA در سال 2010 را پذيرفتند كه به كمك فناوري V2V از حدود 80 درصد تصادفات جاده‌اي مي‌توان جلوگيري كرد. به گمان من اين واقعيت فناوري V2V آينده‌اي را رقم مي­زند كه در آن مي­ توان فوايدي را براي مصرف كنندگان، قانون‌گذاران و صنعت بيمه متصور بود.

  • فكر مي‌كنيد چه چالش هايي هنوز در برابر صنعت وجود دارد؟

رويكرد صنعت به خلق معماري كسب و كار و فناوري براي ارتباطات خودرويي هنوز بسيار گسسته و نامنسجم است. هركدام از ذينفعان به اين تكه از كيك بطور مجزا مي‌نگرند. تا بحال هيچ‌كس قادر به ايجاد يك معماري كسب و كار يا فناوري  براي خودروهاي مرتبط نبوده است.

گروه IBSG شركت سيسكو پيش بيني مي‌كند كه با استفاده از يك واحد ارتباطي درون خودرويي (OBU) چند منظوره بجاي ابزارهاي جداگانه، ذينفعان قادر خواهند بود 25 درصد در هزينه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود صرفه جويي كنند. همچنين با استفاده از يك پلاتفورم خدمات واحد مي‌توانند تا 40 درصد هزينه‌هاي عملياتي سالانه خود را كاهش دهند.

  • در كنفرانس استفاده از V2X براي ايمني و تحرك پذيري خودرو در ايالات متحده چه مباحث و موضوعات كليدي را مورد بحث قرار خواهيد داد و اهميت آنها در به پيش راندن صنعت چه خواهد بود؟

مايلم در اين كنفرانس دو موضوع عمده را مطرح كنم:

سياست‌هاي نوآورانه دولتي، تسريع كننده حركت بسوي تبديل مفهوم خودروي مرتبط به واقعيت عيني خواهد بود. پرسش هاي مهمي در اين رابطه مي‌توان مطرح كرد از جمله اين كه ما چقدر به قانون استفاده عمومي از V2V به عنوان يك ويژگي ايمني خودرو نزديك يا دور شده‌ايم. همچنين فاصله ما با VMT (اخذ عوارض برحسب طول مسير) مبتني بر V2I‌ و نيز خلق مدل هاي تامين سرمايه نوآورانه  [1]PPP براي ايجاد زيرساختار لازم RSE (تجهيزات کنار مسير) چيست؟

كدام بازيگران آمادگي سرمايه گذاري استراتژيك براي تبديل شدن به يك هماهنگ كننده و پلاتفورمي كه در صنايع، هماهنگي لازم  را براي خلق يك معماري كسب و كار و فناوري پايدار براي ارتباطات خودرويي ايجاد كند، خواهند داشت؟

  • چه روندهايي در طول 2 تا 5 سال آينده بر صنعت ارتباطات خودرويي موثر خواهد بود؟

در اين رابطه چهار روند اساسي مي‌توان مشاهده كرد:

  1. ظهور تامين كنندگان جهاني خدمات ارتباطي
  2. ساخت خودروهايي با شخصيت فردي
  3. خودروهاي بدون راننده مجهز به V2V/V2I
  4. قوانين نوآورانه‌اي كه بذر صنعت اينترنت خودرويي را بارور خواهد كرد.

زمينه نبرد آتي در صنعت خودرو، خلق خودروهايي است كه مشتري تجربه برتري با آنها داشته باشد، به همراه ويژگي‌هاي مبتني بر V2V/V2I در تركيب با محاسبات فراگير و يک HMI[2] قابل درک كه خودروها را به دستيارهاي متحرك توانمند تبديل مي‌كنند.

سامانه كمك راننده مجازي آئودي مبتني بر آواتار (AviCoS) يا مفهوم Fun-Vii تويوتا با محافظ واقعيت مجازي سه بعدي آن، پيش نهاده‌هاي اين رويکرد هستند.

با استفاده از تكامل فناوري شبكه و محاسبات گسترده، سازندگان خودرو مفهوم شخصيت سازي خودروها را به سطح بالاتري ارتقا خواهند داد. اين مفهوم قبلا در فيلم هاي تخيلي ظاهر شده است.

بلوغ فناوري هاي V2V و V2I و استقرار مقرون به صرفه آنها، مفهوم خودروي بدون راننده را به واقعيت نزديك تر خواهد ساخت.

از همه مهمتر اينكه صنعت نياز به پايش و اجراي قوانيني با ماهيت برد-برد دارد، مانند آنچه بايد براي پياده­سازي کاربرد V2V به منظور تحقق ايمني خودرو و امنيت اطلاعات روي دهد و يا نحوه سرمايه­ گذاري PPP که براي ايجاد زيرساخت مورد نياز جهت اجراي کاربرد VMT در بخش V2I مورد نياز مي­باشد. با توجه به دشواري هاي قانون‌گذاري در ايالات متحده و اروپا كشورهايي ماند چين و كره جنوبي ممكن است در ايجاد يك محيط سياسي و صنعتي بارور در جهت تولد صنعت اينترنت خودرويي پيشگام شوند.

 



[1] -Public-Private Partnership

[2] Human Machine Interface

 

 

 

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است