صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 تأثير شبکه‌هاي بين خودرويي در تأمين ايمني جاده‌ها

 

over the counter asthma inhalers rite aid

fluticasone vs betamethasone read

پايان نامه کارشناسي ارشد

استاد راهنما : دکتر صالح يوسفي

نويسنده: سيد محمد حسيني

تاريخ: بهمن 91

چکيده:

سيستم‌هاي مشارکتي هشداردهنده تصادف (CCWS) از تکنولوژي­‌هايي به شمار مي‌­روند که با هدف افزايش ايمني و کاهش تصادفات در سيستم حمل‌و‌نقل جاده‌اي معرفي شده‌اند. اين سيستم‌­ها نيازمند آگاهي مناسب موقعيتي هستند تا بتوانند هشدارهاي مناسب را براي جلوگيري از تصادفات محتمل، ايجاد کنند. تبادل اطلاعات مابين خودروها مي‌تواند آگاهي مورد نياز CCWS را فراهم کند که اين امر به بهترين شکل مي‌تواند توسط ارتباطات بي‌سيم بين خودرويي و ايجاد شبکه‌هاي موردي بين‌خودرويي محقق گردد. شبکه‌هاي بين‌خودرويي با ارسال دو نوع پيام هشدار و دوره‌اي، سعي در فراهم ساختن آگاهي موقعيتي 360 درجه از محيط اطراف، براي کاربردهاي ايمني مبتني بر CCWS دارند. هر چه ميزان اين آگاهي بيشتر باشد، سطح ايمني بالاتري حاصل مي‌شود و از تصادفات بيشتري اجتناب مي‌گردد. عدم دريافت پيام‌ها در مقصد مي‌تواند از سطح آگاهي ايجاد شده و در نهايت ايمني خودرو بکاهد. در کل ميزان ايمني به وجود آمده براي يک خودرو، علاوه بر درصد پيام‌هاي دريافت شده، به مشخصات ديناميکي خودرو نيز بستگي دارد. در اين رساله، تأثير بسته‌هاي هشدار بر ايمني خودروها مورد بررسي قرار گرفته است و هدف اصلي، مدلسازي تأثير نرخ دريافت پيام‌ها‌ي ايمني و ساير پارامترهاي مؤثر بر ايمني خودروها در کاربردهاي  ايمني استCCWS. تأثير پيام‌هاي دريافتي بر ايمني به وجود آمده، با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي ديناميکي خودروهاي درگير در قالب يک زنجيره مارکوف و با در نظر گرفتن عدم قطعيت راننده، مدل شده است. به علاوه نوع منبع فراهم‌کننده آگاهي موقعيتي و تأثير آن بر نحوه عکس‌العمل راننده نيز در مدل گنجانده شده است. نتايج بدست آمده از شبيه‌سازي، دقت بالاي مدل پيشنهادي در تعيين احتمال تصادف را نشان مي‌دهند. در ادامه، مدل براي بررسي تأثير پيام‌هاي دريافتي بر ايمني در زنجيره‌اي از خودروها، گسترش داده شده است. مدل پيشنهادي مي‌تواند به عنوان يک چارچوب براي تحليل وضعيت و تصميم‌گيري در کاربردهاي ايمني برپايه شبکه‌هاي بين‌خودرويي بکار گرفته شود. همچنين اين مدل با توجه به پيچيدگي پردازشي پايين آن مي‌تواند در پياده‌سازي کاربردهاي ايمني مفيد باشد و منجر به تصميم‌گيريهاي دقيق تر شود.

کلمات کليدي: ايمني، شبکه‌هاي بين خودرويي، کاربردهاي ايمني، CCWS، زنجيره مارکوف، 

*** اين پايان‌نامه در قالب حمايت مالي پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي تدوين شده است.

 

 

 

 

 

 

 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است