صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 ارائه مکانيزمي جهت بهبود پشتيباني چند-کانالي در استاندارد IEEE 802.11p/1609.4 براي شبکه‌هاي موردي خودرويي

 

early abortion options

buy abortion pill

پايان نامه کارشناسي ارشد

استاد راهنما : دکتر صالح يوسفي

نويسنده: عبدالله کريم‌نما

تاريخ: بهمن 1392

چکيده:

استاندارد IEEE 802.11p/1609.4 بر پايه يک سيستم چندکانالي متشکل از چند کانال سرويس (SCH) و يک کانال کنترل (CCH) بنا نهاده شده است. اکثر پيام‌هايي که در کانال کنترل ارسال (پخش فراگير) مي‌شوند، متعلق به کاربردهاي ايمني بوده و بايد با احتمال بالايي در همه خودروهاي تحت پوشش دريافت گردند. از آنجا که احتمال دريافت فريم‌ها در لايه MAC، تابعي از اندازه پنجره رقابت تعداد نودها و طول بازه است، در اين پايان‌نامه روشي جديد پيشنهاد مي‌شود که بر اساس آن، اندازه پنجره رقابت و مدت زمان بازه کانال کنترل (CCH)، با توجه به ترافيک و بار کانال، به صورت تطبيقي تنظيم مي‌گردد. در روش پيشنهادي، با استفاده از پيام‌هاي دوره‌اي بيکن هر خودرو مي‌تواند از تعداد خودروهاي در محدوده پوشش خود آگاهي پيدا کرده و بر اساس آن، پارامترهاي انتقال را به صورت پويا تنظيم نمايد. الگوريتم پيشنهادي، با استفاده از آخرين نسخه Veins شبيه‌سازي شده است. نتايج حاکي از آن است که بر خلاف استاندارد موجود، با افزايش چگالي خودروها، احتمال دريافت بسته‌ها در حد قابل قبولي باقي مي‌ماند. با توجه به پيچيدگي زماني ناچيز الگوريتم پيشنهادي و در نتيجه سرعت بالاي آن، مي‌توان انتظار داشت که در شرايط بلادرنگ تنظيم طول بازه کانال انجام شده و بدين ترتيب نقطه ضعف روش‌هاي اصلي ديگر را برطرف کرده است.

کلمات کليدي: Veins، IEEE 802.11p/1609.4، تقسيم پوياي بازه، پخش فراگير، پنجره رقابت

 

*** اين پايان‌نامه در قالب حمايت مالي پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي تدوين شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است